Ekmeğe zam gramajla yapılacak

Ekmeğe zam gramajla yapılacak

Ekmek üreticilerinin, Valilik ve belediyelerle yaptıkları görüşmeler doğrultusunda, artan maliyet nedeniyle zam yapmak yerine ekmeğin gramajının 2 katına çıkartacakları bildirildi

Konya Ekmek Sanayi İşverenleri Sendikası Başkanı Ferhat Tekin, Konya'da ekmeğin, Türkiye'nin pek çok yerine göre uygun fiyatlardan satıldığını belirtti. 200 gram ağırlığındaki ekmeğin standart fiyatının 25 YKr olduğunu ifade eden


Tekin, artan maliyetlere rağmen, vatandaşların temel gıda maddesi olan ekmeğin fiyatına zam yapmak istemediklerini ifade etti.


MALİYETLER YÜZDE 10 AZALACAK


Zam yapmadan fırıncıların ayakta kalabilmesi için formül arayışına girdiklerini vurgulayan Tekin, son olarak ekmeğin kalitesinden ödün vermeden, gramajı artırarak bu sorunu aşma fikrinin ağırlık kazandığını dile getirdi.


Konya'da Valilik ve belediyelerle de vardıkları mutabakatla artan maliyet nedeniyle zam yapmak yerine ekmeğin gramajını 2 katına çıkaracaklarını anlatan Tekin, şunları kaydetti: ''Konya'da faaliyet gösteren 100'e yakın ekmek üreticisi firma var. Bu firmaların tamamına yakını sendikamıza bağlı. Aldığımız ve birkaç gün içinde uygulamaya koymaya hazırlandığımız bu karara, üyelerimizin tamamı uyacak. 200 gram ekmek 25 YKr'den satılırken, 400 gram olarak üreteceğimiz ekmek 50 YKr'den satılacak. Böylece birim maliyetlerimiz azaldığı için bir süre daha zam yapmamış olacağız. Burada bizim karımız da her bir ekmekte daha az katkı maddesi kullanarak maliyetlerimizin yaklaşık yüzde 10 oranında azalacak olması.''


EK YATIRIM GEREKMİYOR


Bu sisteme geçmenin kendileri için çok zor olmayacağını ifade eden Tekin, kullanmakta oldukları malzemelerle yeni bir yatırıma gitmeden bu sisteme geçebileceklerini, çünkü daha önce aynı fırın ve tavalarda Konya'da 450 gram


ağırlığa kadar ekmek ürettiklerini söyledi.

Meram Belediyesi’nin halen, kendilerinin üretmeyi planladığı 400 gramlık ekmeklerden üretmekte olduğunu belirten Tekin, bu ekmeklerin özellikle kalabalık nüfuslu ailelerden büyük ilgi gördüğünü ifade etti. Tekin, daha az katkı maddesi kullanarak Konyalının alıştığı damak tadına uygun şekilde üretilecek bu ekmeğin daha doğal olacağı gibi 200 gramlık ekmeğe göre tazeliğini daha uzun süre koruduğu için vatandaşlar tarafından uzun süre bayatlamadan kullanılabileceğini belirtti.