Eczacıların yeşil kart alacakları

Eczacıların yeşil kart alacakları

Konya Eczacılar Odası Başkanı Harun Kızılay, yeşil kart sahiplerine hizmet veren eczacıların alacaklarının Ocak ayından bu yana ödenmediğini söyledi.

Konya Eczacılar Odası Başkanı Harun Kızılay, yeşil kart sahiplerine hizmet veren eczacıların alacaklarının Ocak ayından bu yana ödenmediğini söyledi.


Kızılay, odada düzenlediği basın toplantısında, yeşil kartlı hastaların ayakta tedavileri için gerekli ilaçların, serbest eczanelerden karşılandığını, ilaç bedellerinin ise Sağlık Bakanlığına tahsis edilen ödenekle Maliye Bakanlığınca ödendiğini belirtti.


Eczacıların alacaklarının, Ocak ayından bu yana ödenmediğini ifade eden Kızılay, ödemenin gecikme süresinin 6 ayı bulduğunu, bu durumun yeşil kart sahibi hastaların yoğun olduğu bölgelerde eczacıları zor durumda bıraktığını kaydetti.


Konya ve ilçelerinde faaliyet gösteren eczacıların bir süre önce içinde bulundukları durumu belirten dilekçelerini odaya gönderdiklerini ifade eden Kızılay, “Bugün itibariyle eczacılarımızın yeşil kart alacakları, Konya ve ilçelerinde 8, Karaman ve ilçelerinde ise yaklaşık 2 milyon YTL’dir. Odamıza bağlı eczacılarımızın 5 aylık alacakları tutar 10 milyon YTL’dir” dedi