Eczacılar mağdur olmasın!
Önceki gün yapılan genel kuruldaki seçimlerde güven tazeleyerek yeniden Konya Eczacı Odası Başkanı seçilen Harun Kızılay yeni dönemdeki hedef ve vizyonunu gazetemize anlattı.
Önceki gün yapılan genel kuruldaki seçimlerde güven tazeleyerek yeniden Konya Eczacı Odası Başkanı seçilen Harun Kızılay yeni dönemdeki hedef ve vizyonunu gazetemize anlattı. Yeni yönetim olarak 6197 sayılı eczacılarla ilgili yasanın revize edilmesi yolundaki çabalarını sürdüreceklerini belirten Kızılay, “Bu yasada bir eczanenin açılması, kapanması ya da taşınmasıyla ilgili kara yetkisi Sağlık Bakanlığı’nda. Biz bu yetkinin Türk Eczacılar Birliği’ne verilmesini istiyoruz” şeklinde konuştu. İlaç Fiyat Kararnamesi’nde de eczacılar aleyhine olan uygulamaların değiştirilmesi ve eczacıların korunması yolunda çaba sarfedeceklerini belirten Kızılay “Elektronik reçete için bakanlığa proje önereceğiz. Ayrıca ilaç fiyat sisteminde perakende satış ile Sosyal Güvenlik Kurumu’na toplu satış arasındaki farkın da kaldırılmasını istiyoruz. Sözgelimi Sosyal Güvenlik Kurumu’na 6 YTL’den satılan bir ilacı perakende olarak vatandaşa 10 YTL’den satmak durumunda kalıyoruz. Bu sistem vatandaşı mağdur ettiği gibi eczacıları da mağdur ediyor. biz bu farkın kaldırılarak tek fiyat sistemine geçilmesi için çalışacağız” dedi. Harun Kızılay, Meram Yaka yolunda aldıkları arsanın üzerine Konya Eczacı Odası ve sosyal tesislerinin yapımına bu yeni dönemde başlayacaklarını da sözlerine ekledi. Murat Güzel-Memleket