Eczacılar anahtar bıraktı

Eczacılar anahtar bıraktı

Konya'daki eczacılar, ilaç fiyatlarındaki iskontonun artırılmasını protesto etmek için eczanelerinin anahtarlarını SGK Merkez Müdürlüğü önüne bıraktı.

SGK Merkez Müdürlüğü bahçesinde toplanan yaklaşık 100 kadar eczacı ilaç fiyatlarındaki iskontonun yükseltilmesini protesto etti. Burada eczacılar adına açıklama yapan Konya Eczacılar Odası Başkanı Harun Kızılay, her geçen gün sağlığa erişim hakkı ve sağlık hizmeti sunma imkanlarının ellerinde alındığını belirtti. İlaç fiyatı düşüşüne karşı olmadıklarını ancak düşüşün bedelini hastaların ve eczanelerin ödemesine karşı olduklarını anlatan Kızılay, “Muayene ücretlerini artıran, birinci basamak sağlık hizmetlerini paralı hale getiren, sağlık çalışanlarının güvenceli çalışma haklarını ortadan kaldıran, eczaneleri kapatmaya zorlayan ve kamu hastanelerini işletme haline dönüştüren bir yaklaşımın sağlıkta 'tasarruf' değil, yıkım yarattığına inanıyoruz” dedi. Kızılay, yarın sağlıkta tasarruf adına, ilk elden 3 bin, bir yıl içerisinde 7 bin eczanenin kapanmasına karşı olduklarını ifade ederek, şunları kaydetti: “Tahsildar değil, sağlık çalışanı olarak görülmek istiyoruz. Hem muayene ücretinin hem de bunun eczanelerden tahsilinin ortadan kaldırılmasını talep ediyoruz. Bir gecede eriyecek stok zararlarının ilaç sanayi tarafından karşılanmasını, kamu hizmeti veren eczanelerin kamu tarafından korunmasını istiyoruz.” Kızılay, vatandaşların mağdur olmaması için yarın Konya'da 32 nöbetçi eczanenin 24 saat boyunca görev yapacağını belirterek, kronik hastalara ilaçlarını bugünden temin etmeleri çağrısında bulundu. Daha sonra, eczacılar, eczanelerinin anahtarlarını SGK Merkez Müdürlüğü bahçesine bıraktı