Domuz gribinde ölümler artıyor

Domuz gribinde ölümler artıyor

Türkiye genelinde domuz gribinden ölenlerin sayısı giderek artıyor. Konya en fazla ölümlerin yaşandığı ilk 3 il arasında...

Sağlık Bakanlığı, pandemik gripten hayatını kaybedenlerin sayısının 161'e yükseldiğini açıkladı. Kurban Bayramı dolayısıyla vatandaşların öpüşme ve tokalaşmalara özen gösterilmesi belirtildi.

Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, halen pandemik grip sebebiyle hastanelerde yatan hasta sayısının 243 olduğunu, 70 hastanın takip ve tedavisi yoğun bakımlarda sürdürüldüğünü ve bunlardan 32'sinin ise solunum destek cihazına bağlı olarak takip edildiğini belirtildi. Hayatını kaybedenlerden 92 kişide pandemik grip açısından risk taşıyan altta yatan kronik hastalık tespit edildiği kaydedilen açıklamada, "Hastalıktan korunmanın en etkili yolu aşılanmaktır. Halen sağlık kuruluşlarımızda kronik hastalığı bulunan ve 6 ay- 24 yaş arasındaki vatandaşlarımızın aşılanmalarına devam edilmektedir. Aşının koruyucu etkisi 10-14 gün sonra ortaya çıktığından vatandaşlarımızın kişisel korunma önlemlerine hassasiyet göstermeleri önem arz etmektedir. Kişisel hijyen kurallarına riayet etmek ve elleri sık sık su ve sabunla yıkamak, hastalığın bulaşma ihtimalini azaltan uygulamalardır. Hasta olan kişilerin işe ve okula gitmemeleri, evlerinde istirahat etmeleri ve yakın temas içinde olmamaları gereklidir" denildi.

Ölümlerin 25'inin İstanbul ile Ankara, 21'nin ise Konya'da gerçekleştiği belirtildi. Ayrıca, hastalığın bulaşma riskini azaltmak bakımından, bayramlaşmalar sırasında mümkün olduğu kadar öpüşmeme ve tokalaşmamaya özen gösterilmesi gerektiğini vurgulandı.