Diyarbakırlıların sorunlarına "masada" çözüm

Diyarbakırlıların sorunlarına "masada" çözüm

İçişleri Bakanlığınca görevlendirme yapılan Diyarbakır Büyükşehir Belediyesince oluşturulan "Diyar Masa"da kent sakinlerinin ilettikleri sorunlara çözüm bulunuyor, talepleri değerlendiriliyor - Her gün yaklaşık 100 kişinin başvurduğu "Diyar Masa"da Büyük

DİYARBAKIR (AA) - NURTEN ASLAN - İçişleri Bakanlığınca görevlendirme yapılan Diyarbakır Büyükşehir Belediyesince oluşturulan "Diyar Masa" ile kent sakinlerinin sorunları çözüme kavuşturuluyor.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde oluşturulan "Diyar Masa"da halkın ilettiği sorunlarına çözüm bulunuyor, talepleri değerlendiriliyor.

Her gün yaklaşık 100 kişinin başvurduğu Diyar Masa'da Büyükşehir Belediye Başkanı Cumali Atilla da zaman zaman halkla bir araya gelerek sorunlarının çözümüne yardımcı oluyor.

Diyarbakırlıları sıcak bir şekilde karşılayan Atilla, onlarla yakından ilgileniyor. Kimi engelli çocuğuyla kimi yaşlı anne ve babasıyla "Diyar Masa"ya başvuranlar, karşılarında Atilla'yı gördüklerine mutluluk duyuyor.

- "Geciken hizmet, hizmet değildir"

Atilla, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Diyar Masa"ya başvuranların taleplerini dinlediklerini, sorunlarını çözmeye çalıştıklarını belirterek kendisine iletilen sorunlarla ilgili gerekli birimlere talimat verdiğini söyledi.

"Geciken adalet nasıl adalet değilse geciken hizmet de hizmet değildir düşüncesiyle hareket ediyoruz. Arkadaşlarımız mesai sonuna kadar vatandaşların taleplerini yerine getirmek için gayret gösteriyor. Ben de zaman zaman Diyar Masa'da bulunuyorum, vatandaşlarımızla konuşuyorum." diyen Atilla, sorunları çözme noktasında gayret gösterdiklerini belirtti.

- Telefonla arıyor

Diyarbakırlıların problemlerini bir an önce çözmek istediklerini ifade eden Atilla, halkın çok memnun olduğu bu hizmetin sürdürüleceğini dile getirdi.

"Vatandaşlar daha önce bir belediye başkanıyla görüşmelerinin çok mümkün olmadığını söylüyor. Beni karşılarında görünce heyecanlanıyorlar. Zaman zaman da masaya başvuran vatandaşlara telefonla dönüş yapıyorum." ifadelerini kullanan Atilla, insanlara aracısız ulaşmaya çalıştığını vurguladı.

Telefonla aradığı kişilerin çok şaşırdığına işaret eden Atilla, şöyle konuştu:

"Telefonla görüştüğüm bir vatandaş buna inanmamıştı. Gerçek olup olmadığı öğrenmek amacıyla belediyeye gelmişti. Vatandaşlar çok mutlular. Belediye birçok alanda hizmet sunan bir kurum. Daha çok iş talepleri için başvuran oluyor ama bunun dışında belediyenin yapması gereken hizmetlerde aksaklık olduğu zaman bu aksaklıkları da gelip bize söylüyorlar. Ulaşımda bile aksaklık gördükleri zaman telefonla bana ulaşabiliyorlar. Vatandaşların taleplerini değerlendiriyoruz. 'Bu şehri, bu şehirde yaşayanlarla birlikte yöneteceğiz, bu şehirde yaşayan herkesin sesine kulak vereceğiz.' demiştik. Vatandaşlarımızı dinliyoruz, önceliklerimizi vatandaşın taleplerine göre belirliyoruz."

- "Bizim böyle başkanlara ihtiyacımız var"

Diyar Masa'ya başvuranlardan Zahide Yıldızhan Yaman, Atilla'ya teşekkür etmek amacıyla belediyeye geldiğini, mağdur olduğunu ve işten çıkarıldığını, sorununu aktardığı Atilla sayesinde iş sahibi olduğunu söyledi.

Yaman, "Gelip başkanıma rica ettiğimde 'Yok' demedi. Şu anda onun sayesinde eğitim veriyorum. Öğrenci olduğum kuruma öğretmen olarak gönderildim. Kursiyerlerimle başkanımıza çok teşekkür ediyorum. Bizim böyle başkanlara ihtiyacımız var." diye konuştu.

Hatice Gül de sıkıntılarına çözüm bulmak amacıyla başvurduğunu, sorunlarına çözüm bulunacağına inandığını anlatarak belediyenin bu hizmetinden çok memnun olduklarını bildirdi.

Türkan Elaldı ise Atilla'nın belediye başkanı olarak görevlendirilmesine çok sevindiklerini, yaptığı hizmetleri gördüklerini kaydederek "Bir sorunumu ilettim, inşallah ilgileneceğini söyledi. Allah razı olsun. Böyle bir masa sayesinde Belediye Başkanımızla görüşüp sorunlarımızı iletebiliyoruz. İnşallah bu masanın çalışması devam eder. Belediyenin hizmetlerinden memnunuz." dedi.


AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :