Devlet desteğiyle üniversiteli oldu
Annesi öldükten bir süre sonra babası cezaevine giren ve 4 kardeşiyle yetiştirme yurduna yerleştirilen Karamanlı genç, ÖSS'de ilk tercihini kazandı
Konya Sosyal Hizmetler Erkek Yetiştirme Yurdu'nda kalan Karamanlı genç, yaşadığı olumsuzluklara rağmen ÖSS'de ilk tercihini kazanarak üniversiteli olmayı başardı. Karamanlı Mesut Y, 14 yaşındayken, çok sevdiği ve hastalığından dolayı adeta bebek gibi baktığı annesini kanserden kaybetti. Annesinin ölümünden 1 yıl sonra babası cezaevine giren Mesut Y, en küçüğü 6 yaşında olan 4 kardeşiyle Konya Sosyal Hizmetler Yurdu'na yerleştirildi. İlk zamanlar çok zorlanan ve öğrenim hayatında dersleri pek iyi gitmeyen Mesut Y, daha sonra kendini toparlayarak tüm olumsuzluklara rağmen ilk kez girdiği ÖSS'de ilk tercihi olan Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde bir bölümü kazandı. Üniversiteli olmanın heyecanını yaşayan Mesut Y. (18) annesinin ölümünden 1 yıl sonra, babasının da cezaevine girdiğini, 4 kardeşiyle amcasının ve devletin desteğiyle Konya Sosyal Hizmetler Müdürlüğü Erkek Yetiştirme Yurdu'na yerleştirildiklerini söyledi. Burada bir süre alışma sorunu yaşadığını belirten Mesut Y, ''Lise 2. sınıfta 3 dersten kaldım. Çünkü kendimi derslerime veremiyordum. Burada yetkililerin bana verdiği destekle kısa sürede kendimi toparladım'' dedi. Kurulan iyi iletişim ve yurttaki sıcak ortamın etkisiyle eğitim hayatında başarılı olmaya başladığını ifade eden Mesut Y, şunları kaydetti: ''Bu aşamadan sonra takdir ve teşekkür belgesi bile aldım. En sonunda bu yıl girdiğim ÖSS'de ilk tercihim olan öğretmenliği kazandım. Çok mutluyum. Başarımda devletin bana sağladığı imkanların büyük rolü oldu. Bundan sonra bölümümü en iyi derecede bitirip bana sağlanan imkanları başkalarına yaşatmak için çabalayacağım. Kardeşlerime iyi bir gelecek sağlamak için çalışacağım. Elbette yurt bir ailenin yerini tutamayacaktır. Buna rağmen yurtta birçok öğretmen, ağabey, kardeş ve arkadaş edindim. Bu dostluklarım ömür boyu devam edecek.'' İl Sosyal Hizmetler Müdürü İzzet Güneş ise yurtta yetişen çocukların eğitimdeki başarılarının her yıl daha da arttığını ve bu durumun kendilerini gururlandırdığını söyledi. Devletin imkanlarından faydalanan çocukları en iyi şekilde yetiştirmek için ellerinden geleni yaptıklarını kaydeden Güneş, ''Yurtta kalan çocuklarımızın eğitimini destekliyoruz. Her zaman çocuklarımızın yanındayız. Büyük bir aileyiz. Çocuklarımızın topluma yararlı bireyler haline gelmeleri onlardan çok bizi sevindiriyor'' diye konuştu.