Dershanesiz eğitimde çözüm "Çaykara Modeli"

Dershanesiz eğitimde çözüm "Çaykara Modeli"

Trabzon'da hiçbir dershanenin bulunmadığı Çaykara ilçesinde uygulanan ve "Çaykara modeli" denilen eğitim modeli sayesinde ilçe, son 6 yıl üst üste lise giriş sınavlarında, geçen yıl da üniversite sınavında il birincisi oldu- Öğrencilerin tüm ihtiyaçlarını

TRABZON (AA) - TUNCAY BEKAR - TUBA YARDIMCI - Trabzon'da hiçbir dershanenin bulunmadığı Çaykara ilçesinde uygulanan ve "Çaykara modeli" denilen eğitim modeli sayesinde son 6 yıl üst üste lise giriş sınavlarında, geçen yıl da üniversite sınavında il birincisi olan ilçe, eğitimde dershanesiz de başarılı olunabileceğini gösterdi.
Trabzon Valisi Abdil Celil Öz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Çaykara ilçesinde Milli Eğitim Müdürlüğü, vakıflar, dernekler, sivil toplum kuruluşları, öğrenciler ve veliler ile ortak olarak "Çaykara Modeli" adı altında bir eğitim modeli uyguladıklarını ifade etti.
Bu model sayesinde eğitimde dershane olmadan ciddi başarılar yakaladıklarını belirten Öz, "Çaykara hem SBS'de hem YGS'de hem de LYS'de Trabzon'da hep birinci, Türkiye'de de başarılı bir ilçe" dedi.
Vali Öz, bu uygulamanın okullarda yetiştirme ve tamamlama kurslarıyla etütlerle başarılı olduğunu dile getirerek, "Bu modeli diğer ilçelerimizde de kademeli olarak uyguluyoruz, altyapıdaki eksikler büyük oranda tamamlandı. Dolayısıyla bunların hepsi birleşince başarıyı getiriyor. Bu güzel bir model, güzel bir uygulama. Ekip ruhuyla çalışma var, öğretmenlerin ciddi anlamda fedakarlığı ve gayreti var" diye konuştu.
Çaykara'da dershane bulunmadığına dikkati çeken Öz, eğitimde dershanesiz de başarının olabileceğine işaret etti.
- Lise öğrencilerinin tamamına yakını devlet desteği alıyor
İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Çamurali, kentin en az gelişmiş ilçelerinden olan Çaykara'da, bugüne kadar hiç dershane açılmadığına dikkati çekerek, ilçede bir süredir "Çaykara Modeli" denilen bir uygulama yürüttüklerini söyledi.
Kırsalda uygulanan bu modelin velilerce ilgiyle izlendiğini ve burada eğitim gören öğrencilerin dershane ihtiyacı olmadan Türkiye'nin en iyi üniversitelerini kazandığını belirten Çamurali, bu modelle ilkokuldan üniversiteye girene kadar öğrencilerin tüm eğitim ihtiyaçlarını karşılamaya çalıştıklarını anlattı.
İlçedeki 2 bin 336 öğrencinin bininin lise öğrencisi olduğunu, bunların 950'sinin ya taşımalı eğitim gördüğünü ya da devlet yurtlarında kaldığını dile getiren Çamurali, ilçelerinde sadece 50 öğrencinin anne ve babasının yanında kaldığına işaret etti.
Çamurali, öğrencilerin aslında Milli Eğitim Bakanlığının verdiği destek sayesinde okullarında dershaneden daha fazla imkana sahip olduğunu vurgulayarak, "Biz çocuklarımızı okullarımızda planlı programlı, müfredata uygun yetiştiriyoruz. Onun dışında da öğrencilerimize kurslar veriyoruz. Bizim 20 kilometre uzaktan gelen taşımalı öğrencilerimiz var. Devletin imkanlarını sonuna kadar kullanarak yemeklerini ve servis ücretlerini sağlıyoruz. Türkiye'nin en iyi okullarındaki tüm imkanları öğrencilerimize sağlıyoruz" ifadesini kullandı.
Ekonomik durumu iyi olmayan öğrencileri de mağdur etmediklerini kaydeden Çamurali, "Biz burada okulun dışında YGS ve TEOG'a yönelik ek derslerle öğrencilerimizi hazırlıyoruz. Ayrıca öğrencilerimize sosyal ve kültürel aktiviteler yaptırıyoruz. Böylece çocuklarımız hem sosyalleşip hem de ülkenin değişik illerini gezme imkanı buluyor. Her öğrencimiz tiyatroya, sinemaya, Trabzonspor'un maçına, her lise öğrencimiz İstanbul, Çanakkale, Bursa gezilerine gidiyor" dedi.
- Çaykaralı öğrenciler şampiyonluğa doymuyor
Çamurali, Çaykara'da dershane olmadan eğitimde başarı sağlanabildiğini gösterdiklerini anlatarak, şunları kaydetti:
"Yıllardan beri eğitim öğretimde dershane olmazsa olmaz algısı vardı. Başarı dershaneye endeksliydi. Biz bunu 6 yıldır Çaykara'da yıktık. Dershaneler bu yıl kapandı, geçen yıl vardı. Biz geçen yıla kadar dershaneler açık olmasına rağmen ve bizim dershaneye giden bir tane öğrencimiz olmamasına rağmen bu yıl dahil 6 yıl üst üste TEOG'da il birincisi olduk. Dershaneye ihtiyaç olmadığını burada ispatladık. Geçen yıl YGS'de yine dershanesiz, il birincisi olduk. Demek ki dershanesiz oluyormuş ve biz bunu 6 yıl üst üste başardık. Dershanesiz model olan Çaykara modeli örnek bir modeldir. Milli Eğitim Bakanlığının imkanları olağanüstü iyi durumdadır. Biz bu imkanları kullanarak bu başarıyı sağladık. Sadece Çaykara'da taşımalı eğitime 600 bin lira harcadık. Çaykara'da en ücra mahalledeki, evdeki çocuk bile İstanbul, Ankara'daki çocukların yetiştiği şartta yetişiyor. Bu bir ekip çalışması, bu başarısı hepimizin başarısı."
- Belediye ve kaymakamlıktan eğitime tam destek
Çaykara Belediye Başkanı Hanefi Tok da ilçelerinde bir seferberlik başlattıklarını ve başarılı olduklarını belirterek, "Eğitim ordusunun çalışkanlığından dolayı ilçemizde eğitimde başarı yakaladık. Dershanesiz eğitim modelimiz Türkiye'de de model olacak bir uygulamadır" dedi.
Tok, ilçedeki eğitime kendilerinin de belediye olarak gerekli desteği sağladıklarını belirterek, "Biz burada eğitimde dershanesiz başarının nasıl olduğunu kanıtladık. Sonuçlar ortada. Çaykara ilçe olalı hiç dershane kurulmadı" ifadelerini kullandı.
- "Eğitimde dershane olmadan başarı olabileceğini gösterdik"
Çaykara Kaymakamı Mustafa Gül de Çaykara'da öğretmenlerin çok büyük özveri ve azimle çalıştıklarını vurgulayarak, "Etütler yapıyoruz. Bu işin içerisinde büyük fedakarlık var" diye konuştu.
Eğitimde azmedince herşeyin başarılabileceğine dikkati çeken Gül, şunları söyledi:
"İnsanlarımız da üniversiteyi kazanmak için dershaneye gidip dershane takviyesi almak gibi bir intiba vardı. Dershaneye gitmeden de üniversite kazanılıyor. İşte bunu Çaykara'da bariz bir şekilde görüyoruz. Biz yıllardır sınavlarda Trabzon'da birinciyiz. Öğrencilerimiz dershaneye gitmeden bunları başardılar. Dershaneye gitmeden bir öğrenci, devletin okulunda, devletin öğretmenleri ile üniversiteyi kazanabilir. Yeter ki istek, azim, kararlılık ve bu işin arkasında duracak bir irade olsun."
- Öğrenciler durumdan memnun
İlçede eğitim gören Taşkıran İmam Hatip Okulu öğrencisi Muhammet Yaşar da okulunun evine 10 kilometre uzaklıkta olduğu için okula taşımalı olarak geldiğini belirterek, şu ana kadar dershaneye hiç ihtiyaç duymadığını dile getirdi.
TEOG sınavında da tüm sorulardan sadece bir yanlış yaptığını anlatan Yaşar, "Hiçbir zaman dershaneye gitmedim. Kendim çalıştım ve kendim yaptım. Okulumun desteğiyle böyle bir başarıyı sağladım. Okulumuzda her türlü imkan var" dedi.
Çaykara Anadolu Lisesi öğrencilerinden Kadir Bayram da hiç dershaneye gitmeden SBS'de 462 puan aldığını söyleyerek, "Dershaneye gitmeden sınavlarda başarılı olmak mümkün. Eğitim konusunda bir sıkıntımız yok. Her türlü yardımı yapıyorlar. Sadece sosyal aktivitelerimiz kısıtlı. Onlar da olursa eğitim konusunda bir sıkıntımız yok" değerlendirmesinde bulundu.

Dershanesiz eğitimde çözüm "Çaykara Modeli"

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :