Dereceye giren takımlar ödüllendirildi
Konya'da düzenlenen 15. Uluslararası Mevlana Gençler Bisiklet Turu'nda dereceye giren takımlara kupaları verildi.
İlk etabı 17 Haziran'da kriteryum yarışları ile başlayan turnuva, 78 kilometrelik Konya-Kızılören yol yarışları ile son buldu. Kızılören'deki 6. etap yarışında birinciliği Arman Kamyshev, ikinciliği Daniil Fominykh, üçüncülüğü de Kuanysh Kylybayev aldı.
Dört gün süren yarışlarda takım klasmanında Kazakistan Bisiklet Takımı birinci, İl Özel İdare Spor Kulübü ikinci, Konya Şeker de üçüncü oldu.
Yarışlara, Bulgaristan, Romanya, Azerbaycan, Gürcistan, Yunanistan, Ermenistan, Suriye ve Kazakistan ile Türkiye'den 14 takım ve 74 sporcu katıldı. Bisiklet İl Temsilcisi Tevfik Erdoğdu, yarışların sonunda Bera Otel'de gerçekleştirilen ödül töreninde, bugüne kadar düzenledikleri en kapsamlı turnuvalardan birini bu yıl gerçekleştirdiklerini söyledi. Bundan son derece memnun olduklarını, gelecek yıllarda daha farklı ve daha kapsamlı bir organizasyon gerçekleştirmek için çalışmalar yapacaklarını ifade eden Erdoğdu, ''Bisiklet Konya'nın ata sporudur. Bu tür organizasyonlarla hem adımızı duyuracağız hem de ata sporumuzu yaşatacağız'' dedi. Konuşmaların ardından turnuvada dereceye giren takımlara, protokol üyeleri tarafından kupaları verildi. Törene, İl Gençlik ve Spor Müdürü Muhittin Yıldız, Konya Ticaret Odası Başkanı ve Türkiye Bisiklet Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Üzülmez, milli bisikletçi Erol Küçükbakırcı, Bisiklet Sporunu Kalkındırma Derneği Başkanı Fatih Yılmaz, sponsor firmaların yetkilileri ve sporcular katıldı.