Damla sulama uygulamaya geçildi

Damla sulama uygulamaya geçildi

Meram Belediyesi, dikilen fidanların daha hızlı yetişmesi için damlama sulama sistemini uygulamaya geçirdi.

Meram Belediyesi, dikilen fidanların daha hızlı yetişmesi için damlama sulama sistemini uygulamaya geçirdi.


Meram Belediye Başkanı Refik Tuzcuoğlu, Antalya Çevre Yolu Dutlukırı mevkiinde uygulamaya konulan damlama sulama sistemini inceledi. Konya'da ormanlık alan içinde ilk kez Meram Belediyesi olarak bu sistemi kurduklarını belirten Başkan Tuzcuoğlu, "Konya'nın kurak iklimine paralel olarak fidanların kurumasını engellemek için damlama sulama sistemine geçtik. Bu uygulamayı her yıl periyodik olarak devam ettireceğiz. Böylece Konya'nın dağlarında ekim yapılabilecek her yeri ormanlık bir alana dönüştürebileceğiz" dedi.


Meram Belediyesi tarafından oluşturulan damlama sulama sistemiyle 2 milyon metrekarelik alandaki 1 milyon meşe palamudunun sulanacağı, yaklaşık 100 bin YTL'ye mal olan sistem sayesinde belediyenin de, işgücü ve su sarfiyatı açısından önemli bir avantaj elde edeceği belirtildi. Memleket