Cenevre Otomobil Fuarı

Cenevre Otomobil Fuarı

Yeni Subaru XV'nin tanıtımı 2017 Cenevre Otomobil Fuarı'nda yapıldı

İSTANBUL (AA) - Yeni Subaru Global Platformuna sahip ilk SUV modeli olan yeni Subaru XV, 2017 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.

Şirket açıklamasına göre, Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünya prömiyeri gerçekleştirilen Yeni Subaru XV, heybetli ama sportif bir tasarımı kompakt bir gövdede, Subaru'nun simetrik sürekli dört çeker sistemi ile birleştirerek SUV kabiliyetlerini hem şehir yollarında hem de arazide üstün performansla sunan bir Crossover olarak öne çıkıyor.

Yeni Subaru XV, piyasaya ilk sürüldüğü 2012 yılından bu yana gerçekleşen ilk büyük tasarım değişikliğiyle Subaru Global Platform mimarisi üzerinden yükselerek gövde ve şasi sağlamlığında büyük aşamalar kaydetti.

Araç, birinci sınıf çarpışma güvenliği ve tehlikeden kaçınma performansı, sürücüye çok daha iyi tepki verme şansı sağlayan yol tutuşu ve ileri seviyede sürüş konforu sağlıyor.

Tasarımı ve darbe sönümleme performansı da önemli ölçüde geliştirilen yeni model, şirketin müşterileri için "keyif ve huzur" sağlayan Prominence 2020 olarak adlandırılan orta vadeli yönetim vizyonu dahilinde Avrupa'daki ilk stratejik hamlesi olarak niteleniyor.

Subaru XV'nin heybetli ama sportif bir öze sahip tasarımı, şirketin "Dinamik ve Sağlam" tasarım felsefesinin benimsenmesi ile ortaya çıktı. Araç, gelişmiş fonksiyonlara ve kabini ile gövdesinde yüksek kaliteli ince ayrıntılara sahip. Subaru XV'nin görünüşü sportif bir tarza ve marka kimliğiyle özdeşleşmiş altıgen ızgaradan şahin gözü farlara kadar uzanan tek parça ve üç boyutlu bir yapıda.

Aracın ön yüzü bir başlangıç noktası görevi görüyor ve tasarım devamlılığı yanlardan arkaya akarken, tüm parçalar bir bütün oluşturuyor. Altıgen ızgara ile ön tampondaki mat siyah kaplama hem SUV'un fonksiyonlarını hem de Subaru XV'nin kişiliğini ön plana çıkarıyor.


- Dinamik sürüş performansı


Yeni Subaru XV, dinamik sürüş hissini güvenli ve konforlu bir sürüş karakteriyle entegre edebilmek adına bir takım iyileştirmeler barındırıyor. Direksiyon ve pedal tepkisinin, araç davranışının, titreşimin, gürültünün ve sürücünün hissettiği diğer unsurların ayrıntılı ve net analizine dayanan bu düzen sınıfının çok üzerinde bir dinamik kalite sağlıyor.

Yeni platform, gövde ve şasideki sağlamlığı mevcut modellere göre yüzde 70-100 arasında olmak üzere büyük bir oranda artırırken, süspansiyon sistemi için büyük gelişmeler içeriyor ve ağırlık merkezini alçaltıp sürücülerin aracı istedikleri kadar hassas bir şekilde kontrol edebilmelerini sağlayan duyarlı bir direksiyon sistemi sunuyor.

Sürüş esnasındaki gereksiz hareketlerin ortadan kaldırılması sayesinde yol tutuşundan ödün vermeyen üstün düz yol stabilitesi ve viraj performansı elde edilirken bir SUV'dan beklenen minimum yerden yükseklik 220 milimetre seviyesinde korundu.

Subaru'nun Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi'ne ek olarak, yeni Subaru XV kaygan zeminlerde entegre motor kontrolü, frenleme ve diğer fonksiyonları kullanarak engebeli yollarda sürüş performansını geliştiren X-MODE ile donatıldı. Yokuş aşağı iniş kontrol ayarı eğimli arazide hızı düşük tutarak sürücülere büyük bir rahatlık sağlıyor.

Yeni Subaru XV'de kullanılan 2.0 litrelik direkt enjeksiyonlu Boxer motor parçalarının bir önceki motora kıyasla yaklaşık yüzde 80'i baştan yaratıldı. Yaklaşık 12 kilogramlık bir avantaj elde edilen bu yeni motor daha yüksek güç ve yakıt ekonomisi sağlıyor.

Tam otomatik vites kontrolünün yanı sıra Subaru XV, sürücünün istediği şekilde hızlanmasını sağlayan 7 ileri manuel moda da sahip. Gürültü ve titreşim daha hoş bir ses ve dinamik his için hem motor hem de şanzımanda büyük ölçüde azaltıldı. Lansmanda 2.0 litre motorla sunulan Yeni XV, 1.6 litre motor seçeneğiyle de satışa sunulacak.


- Birinci sınıf emniyet


Subaru'nun emniyet performansı uluslarlarası bağımsız organizasyonlar tarafından sürekli olarak yüksek puanlarla değerlendiriliyor. Yeni Subaru XV'de, yeni platform ve gelişmiş önleyici güvenlik sistemi dahil olmak üzere güvenliği daha da artırmak için yeni teknolojiler uygulandı.

Yeni platformun ağırlık merkezi mevcut modele kıyasla 5 milimetre daha alçak. Sağlamlık ve süspansiyon gelişimindeki büyük ilerlemelerle birleşince daha alçakta bulunan ağırlık merkezi yüksek performanslı spor araçlarla yarışabilecek seviyede manevra kabiliyeti ve tehlikeden kaçınma performansı sağlıyor.

Çarpışma esnasında daha verimli enerji emilimi sağlayan karoser yapısı ve sıcak pres yöntemiyle şekillendirilmiş yüksek dayanımlı çelik levha kullanımından kaynaklanan gelişmiş gövde mukavemeti sayesinde darbe enerjisi emilimi mevcut modellere kıyasla yüzde 40 iyileşti.

Standart donanım olan, Subaru'nun yenilikçi ve yaygın olarak kabul gören sürücü destek teknolojisi EyeSight son derece güvenilir önleyici güvenlik sağlıyor ve Çarpışma Önleyici Fren Sistemi ve Gaz Kontrölü, Adaptif Hız Kontrolü ve Şeritte Kalma Asistanı gibi fonksiyonlarla sürücünün üzerindeki yükleri azaltıyor.

Yeni Uzun Far Desteği, aracın önündeki durumu tespit ederek uzun fardan kısa fara otomatik olarak geçiş sağlayan monoküler kamera kullanıyor. Karşıdan gelen araçları sürekli tarayarak huzme ayarını otomatik olarak gerçekleştiriyor. Karşıdan gelen aydınlığı sürekli analiz eden sistem, dikiz aynasına yakın konumlu kamera üzerinden aydınlatmayı sürekli kontrol ederek gece sürüşlerindeki güvenliği artırıyor.

Adaptif LED Farlar ışığı virajlarda ve kavşaklarda dönerken sağa veya sola yöneltiyor ve aracın gittiği yönü aydınlatıyor. Subaru XV'de ilk defa iki far kontrolü kullanılırken gece görünürlüğü ile EyeSight'ın tanıma kapasitesi büyük ölçüde geliştirildi.

Yeni bir özellik olan Subaru Arka Araç Tespit Sistemi, araç çevresinde önleyici güvenliği geliştirmek için Kör Nokta Uyarı Sistemi, Şerit Değişim Asistanı ve Geri Görüş Kamerası sunuyor.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı