Botsa’da askerler doyasıya eğlendi
Botsalılar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği ve Gençlik kollarının düzenlediği asker uğurlama şöleni haftasonu Botsa Köy meydanında yapıldı.
Botsalılar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği ve Gençlik kollarının düzenlediği asker uğurlama şöleni haftasonu Botsa Köy meydanında yapıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Kuran-ı Kerim’in okunduğu gecede dualar eşliğinde askere gidecek gençlere geleneksel kına yakıldı. Gecenin açılışında konuşan Botsalılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Celal Emiroğlu, askerliğin türk Toplumu için önemini vurgulayarak, “İki göz var kıyamet gününde yakılmayacak diyor peygamber efendimiz birisi sınırda nöbet bekleyen asker gözü diğeri de Kuran okuyan göz. Bizim için asker ocağı peygamber ocağı diye adlandırılır bu noktada askerlik bizim için dönüm noktası dönemeç hepimiz bu görevi severek yerine getirmiş bulunmaktayız vatandaşlık görevinin yanında bizim için askerlik bir namustur askerlik hak eten yaban atılacak bir görev değildir bizim gelenek ve göreneklerimizde askerliği bayrağı kuranı çok önemseyen Milletiz. Bayrağı bir bez parçası olarak görmeyiz. Bu noktada tarihe bakıldığı zaman Türk Milleti ne kadar cengaver ne kadar asker bir millet olduğu hepimiz tarafından bilinmektedir. Bugün askere uğurladığımız 30 Botsalı’ya vatan görevinde başarılar diliyor, kendilerini şimdiden tebrik ediyoruz. Kutsal bir görev olan askerlikte hiç birinin ümitsizliğe kapılmasına gerek yoktur. Herkesin geçtiği yerden sizde geçeceksiniz. Sizler için bekleyen daha nice görevler var. Güzel adetimizle biz Türk Milleti olarak gençlerimizi askere uğurlarken ellerine kınalar yakarak göndeririz. Bunu bir düğün gibi görürüz. Askerlik bizim için bir düğündür. Bugün uğurladığımız askerlerimize tekrar bu ulvi görevlerinde, vatan borcu görevlerinde üstün başarılar diliyoruz. Cenab-ı Allah yar ve yardımcıları olsun diyerek bu günü düzenleyen gençlik kollarımıza ve katılımızdan dolayı tüm konuklarımıza Yönetim Kurulu olarak teşekkür ediyoruz. Köy Muhtarı Mustafa Özdeniz de askere gidecek olan gençlere ve ailelerine hayırlı olsun temennisinde bulunarak “İlki gerçekleşen bu gecenin her yıl düzenlenmesini ümit ediyoruz. Birlik ve beraberliklerin pekiştirilmesine yardımcı olan bu gibi etkinliklerin köyümüzde daha sık gerçekleştireceğiz. Askere gidecek evlatlarımıza vatani görevlerinde başarılar diliyor hepsini Allah’a emanet ediyorum. Yolunuz açık başınız dik olsun Allah utandırmasın” dedi. Botsalılar Derneği Gençlik Kolları Başkanı Ali Akyıldız ise kısa zaman önce kurulan Gençlik Kolları’nın 250 üyeye ulaştığını söyledi. Haziran ayı içerisinde yapılacak yayla şenliğinin hazırlıklarının devam ettiğini belirten Akyıldız “14 Haziran olarak düşündüğümüz bu günümüze şimdiden hepinizi davet ediyor askere gidecek arkadaşlarımıza Allah yolunuzu açık etsin diyor hepinize hayırlı akşamlar diliyorum” dedi. Canlı müzik eşliğinde askere gidecek gençlerin eğlendiği gecede gençlere dernek tarafından sertifikanın ardından havai fişek gösterisi ile tamamlandı