Bosnalılardan Müftüye ziyaret

Bosnalılardan Müftüye ziyaret

Türkiye’ye gelen Bosna Hersek’li din görevlileri , İl Müftülüğü’nü ziyaret etti.

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın davetlisi olarak Türkiye’ye gelen Bosna Hersek’li din görevlileri , İl Müftülüğü’nü ziyaret etti. İlk olarak Ankara’ya giden, ardından Konya’ya gelerek Mevlana Türbesi’ni ve çeşitli camileri ziyaret eden Bosnalı misafirler, İl Müftülüğü’ne yaptıkları ziyaretin ardından son durakları olan Bursa’ya gitti. Bosna Hersek’te görevli bulunan imam ve Kur’an kursu hocaları Türkiye’ye gelerek çeşitli ziyaret ve incelemelerde bulundu. İlk olarak Ankara’ya giden 35 kişilik heyet, önceki akşam da Konya’ya geldi. Mevlana Müzesi ve çeşitli camileri ziyaret eden heyet, son olarak Konya İl Müftülüğü’ne bir ziyaret gerçekleştirdi. Bosna Hersek’ten gelen heyeti makamında ağırlayan İl Müftüsü Şükrü Özbuğday, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın davetlisi olarak Türkiye’ye gelen ve Konya’da da çeşitli incelemelerde bulunan heyetin İl Müftülüğüne yaptığı ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Bosna Hersek ile Türkiye arasında köklü tarihi bağlar olduğuna dikkat çeken Şükrü Özbuğday, Bosna Hersek’lilere Evlad-ı Fatihan diye hitap etti. Özbuğday, misafirlere Konya’da yapılan din hizmetleri ile ilgili bilgi verdi.

Bosna Hersek’ten gelen heyetin başkanlığını yapan Bosna Hersek Makla Baş İmamı İzzettin M. Kuruşko da, Mevlana diyarı Konya’da bulunmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Konya halkının da kendilerine birçok konuda yardımcı olduğunu ifade eden İzzettin M. Kuruşko, heyet olarak Konya’dan memnun bir şekilde ayrıldıklarını belirtti. Ziyaretin sonunda ise Konya İl Müftülüğü tarafından Bosna Hersek’ten gelen heyete Kuran’ı Kerim ve çeşitli hediyeler verildi. Ferit Hepokur-Memleket