Bodrum'da karavan tatili keyfi

Muğla'nın Bodrum ilçesinde karavanda yaşayanlar için kurulan alanda, lüks ve pahalı yaşama alternatif, doğayla iç içe, uygun fiyata tatil imkanı sunuluyor- Karavanda tatil yapmayı tercih edenlerden Zerrin Zafer: "Otelde bir odaya tıkılı kalıyorsunuz ve sa

MUĞLA (AA) - ALİ BALLI - Muğla'nın Bodrum ilçesinde çadır kampı veya karavanda yaşayanlar için kurulan alanda, uygun fiyata tatil imkanı sunuluyor.

Bodrum-Turgutreis Karayolu İslamhaneleri mevkisinde kurulan alanda, doğal hayatı sevenler için kamp ve karavanla yaşam imkanı sağlanıyor. İlçede 10 yıldır yaşamını sürdüren demirci ustası Sulhi Baybar tarafından işletilen alana, kamp sevenler yoğun ilgi gösteriyor. Günlüğü 10 liraya tatil ve doğal yaşam, sadece yurt içinden değil, yurt dışından da ilgi görüyor. Karavanlarıyla alana gelenler, işletmeden elektrik ve su temin edebiliyor.

Sulhi Baybar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kamp projesiyle, turizme katkı sağlamayı amaçladığını söyledi.

Uzun çalışmalar sonucunda bir arazi bulduğunu ve bölgede bir takım çalışmalar yaptığını ifade eden Baybar, "Bu projenin Bodrum'un bir eksiği olarak düşündük. Çünkü Bodrum'a şehir dışından çok kampçılar ve karavancılar geliyor. Kamp sevenlerin mutluluğu için bu işe başladık. Proje daha da büyüyor. Buradaki alanı genişleterek, 25 dönümlük bir alana yapılanmayı planlıyoruz" diye konuştu.

Baybar, Türkiye'de karavan turizmi konusunda bir takım eksiklikler olduğunu belirterek, yurt dışında çok sayıda kişinin evini adeta sırtında taşıdığına işaret etti.

Kendisinin de bir kampçı olduğunu ifade eden Baybar, şunları söyledi:

"Ben de eski kampçı ve karavancı olarak bu işe alternatif turizm diyorum. Yurt dışından gelen insanların çoğu böyle bir ortamı arıyor, fakat bulamıyor. Hele Bodrum'da büyük bir eksiklik. Böyle yerlerin çoğalması gerekiyor. Bizim de bu konuda desteğe ihtiyacımız var. Geri dönüşüm sağlamayı ve doğayı korumayı amaçlıyoruz. Eski eşyalardan, geri dönüşümden ve atık malzemeleri el birliğiyle topluyoruz ve bunu hayata geçiriyoruz. Kulübeler, oturaklar ve buna benzer birçok doğal eşya yapıyoruz."

- Felsefe öğretmeni karavanda kalıyor

Bodrum'da bir okulda felsefe öğretmenliği yapan Zerrin Zafer de karavanda yaşamayı seçenlerden.

Karavanda yaşamanın daha az maliyetli olduğunu vurgulayan Zafer, "İnsanlar bunun farkında değiller. Geniş alanlara ihtiyaç olduklarını sanıyorlar ama küçük bir alanda da insan yemek yiyip uyuyabiliyor, çok güzel vakit geçirebiliyor. Genel olarak zamanımı dışarıda geçirdiğim için, bana çok zor gelmiyor" dedi.

Her meslekten ve yaştan kişilerin karavanda yaşayabileceğini belirten Zafer, şunları söyledi:

"Bodrum'daki otellere kıyasla bu tür yerler bulunabilir. Bu şekilde daha eğlenceli ve sosyal oluyor. Otelde bir odaya tıkılı kalıyorsunuz ve sadece otelin gösterdiği şekilde tatil yapıyorsunuz. Böyle daha özgür ve daha serbest yaşıyorsunuz."

İki ay önce ilçeye gelen ve karavanda yaşamayı tercih eden Jale Hatipoğlu da doğal bir ortamda olmaktan memnuniyet duyduğunu belirterek, "Burada papağan, tavuk, kedi ve köpeklerle rahat bir yaşam sürüyoruz. Boş zamanlarımı sanatla uğraşarak geçiriyorum. Türkiye'de karavan turizminin geliştirilmesi için insanların özgürlükçü bir ruha sahip olması lazım" diye konuştu.

İnsanların doğayı sevmesi ve yeniliklere açık olması gerektiğini anlatan Hatipoğlu, şunları söyledi:

"Kolay olduğu kadar zor yanları da var. Bence evde yaşamaktan çok daha keyifli. Bir kere her şey çok pratik ve her şey elinizin altında. Burada hakikaten güvendeyiz. Otellere göre çok daha cüzi rakamlarda yaşıyoruz. Apartman dairelerindeki aidat söz konusu olmuyor. Bahçıvan parası, havuz parası olmuyor. Bahçeyi ekip biçme imkanı var. Pazardan daha az alışveriş yapma imkanı var. Bundan 20 yıl sonra Türkiye'de karavan turizminin daha çok tanınacağını düşünüyorum."