Ben-Bir-Sen 4. yılını kutluyor
Ben-Bir-Sen belediye ve özel idare çalışanlarının hak ve talepleriyle ilgili mücadelelerinde 4. yetki yılını kutluyor.
Ben-Bir-Sen belediye ve özel idare çalışanlarının hak ve talepleriyle ilgili mücadelelerinde 4. yetki yılını kutluyor. Ben-Bir-Sen (Belediye ve Özel İdare Çalışanları Birliği Sendikası) Konya Şube Başkanı Sait Közoğlu ve beraberindeki heyetle birlikte yaptıkları basın toplantısıyla mücadelelerinin 4. yılını kutladı. Sözlerine Çin’de ki soykırımı kınayarak başlayan başkan Közoğlu, “Ben-Bir-Sen üyelerinden aldığı güçle, yerel yönetim çalışanlarının yanında, her zaman hak ve taleplerinin mücadelesinde ilkeli ve onurlu duruşuyla dün olduğu gibi bugün ve yarında temsilcisi ve gür sesi olmaya devam edecektir. Sadece Konya şubesi olarak üye sayımızı 1340’lara ulaştırdık. Hepimize hayırlı olsun”dedi. Közoğlu ayrıca sendikacılığın kamu çalışanlarının önemini vurgulayarak, gerek ekonomi gerekse sosyal hakların savunucusu olduğunu belirtti. Başkan Közoğlu bu noktada yapılması gerekenin bu etkiyi artıracak çalışmalar yapmak olduğunu belirterek, “Bu çalışmaların en başında, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Kanununda kamu çalışanları yönünde yeni açılımlar yapılmasını sağlamak gelmektedir. Toplu sözleşme ve grev hakkını almak temel amacımızdır. Artık İl Özel İdarelerinin de Yerel Yönetim sınıfına ilave edilmesiyle; Türkiye geneli 100 bine yaklaşan yerel yönetim çalışanlarının ve yerel yönetimlerin sorunuyla doğrudan ilgilenebilecek Yerel Yönetimler Bakanlığı kurulmasını istiyoruz” dedi. Konuşmasında sivil bir anayasanın zorunlu olduğunu, demokrasiye yönelik, milletimize yönelik her ne ad altında olursa olsun tüm çetelere son verilmesine de değinen Közoğlu, hemen yapılması gerekenin milleti kucaklayan, hukukun üstünlüğünü esas alan yepyeni demokratik bir anayasa yapmak olduğunu söyledi. Bunun, geçmişte çok zorda kalınca mini paketlerle yapılan değişiklikler gibi olmamasını da vurgulayan Közoğlu, “Bütüncül bir yaklaşımla yeni demokratik bir anayasa ortaya konmalıdır. Anayasa’nın 52 ve 53. maddelerinin değiştirilerek kamu görevlileri sendikalarına, işçi sendikalarında olduğu gibi grevli ve toplu sözleşmeli sendikal hak verilmesini talep ediyoruz” dedi. Közoğlu son olarak “Türkiye’nin gerçek gündemi ekonomideki kırılganlık ve işsizliktir. Çalışanlardan alınan vergiden yüzde 5’lik bir indirim piyasaya olumlu yansıyacaktır.” dedi. Daha sonra çalıştıkları kurumlarda başarılı olan personel plaket verildi.
Ferit Hepokur-Memleket