Bakan Selçuk, AA Editör Masası'na konuk oldu

Bakan Selçuk, AA Editör Masası'na konuk oldu

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk: (9)- "Okul müdürleriyle ilgili bir kadro ihdas etmeyi planlıyoruz, taslak kanunumuz hazır"- "Obezitede, onlarca kat artış var, öyle bir kat iki kat artış değil. Bizim bunu çözmemiz lazım"- "Okul kantinlerindeki her bir ürü

ANKARA (AA) - Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Okul müdürleriyle ilgili bir kadro ihdas etmeyi planlıyoruz, taslak kanunumuz hazır." dedi.

Selçuk, Anadolu Ajansı (AA) Editör Masası'nda, gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu, soruları yanıtladı.

Öğretmenlik Meslek Kanunu'na okul müdürlerinin yüksek lisans ve doktora yapmış olanlar arasından atanmasına ilişkin bir maddenin konulup konulmayacağına ilişkin bir soru üzerine Bakan Selçuk, "Okul müdürleriyle ilgili bir kadro ihdas etmeyi planlıyoruz, taslak kanunumuz şu anda hazır." bilgisini verdi.

Bu konunun çeşitli çalıştaylarla uzmanlarca tartışılması, farklı bakanlıklarla görüşülmesi, kamuda da tartışılması gerektiğini belirten Selçuk, "Bu süreçler geçtikten sonra bunun Meclis'e sevk edilmesi lazım. Meclis'in takdirine kalmış." dedi.

Selçuk, profesyonel okul müdürleri konusunda şu değerlendirmelerde bulundu:

"Okul müdürünün profesyonelliği şu anlama gelir; zaten Milli Eğitim'in içinde öğretmen olan, yönetici olan insanlar, belirli kriterleri karşılarlarsa ki bu bir sınav olabilir, bu birtakım yetkinlik kriterleri olabilir, bunları karşılarlarsa biz onları okul müdürü olarak atarız. Meslek Kanunu'na bağlı olarak da kadrosunu veririz, şimdiki gibi ikincil görev olarak yapmazlar okul müdürlüklerini, gerçekten yönetici olarak çalışırlar. Her sene de değerlendirilirler, okul gelişim planlaması ve modeli açısından ve onların gelişimine biz de katkı sağlarız. Sürecin bu şekilde ilerlemesini ümit ediyoruz."

- Memur öğretmenlerle ilgili planlama netleşmedi

Bakan Selçuk'a, diğer kamu kurumlarda görev yapan öğretmen memurların tekrar Bakanlık bünyesine geri döndürülmesi gibi bir planlamalarının olup olmadığı soruldu. Selçuk, bu konuya ilişkin, "Memur öğretmenlerimizle ilgili aslında bir ihtiyaç var, fakat elimizdeki kadroya baktığımızda her zaman bir öncelik yaklaşımımız var. Biz hangi alanlarda neye acil öncelik duyuyoruz, hissediyoruz. Buna göre, ondan da olabilir fakat şu anda bir tasarruf döneminden de geçiyoruz. O meslektaşlarımızla da ilgili bir planlamamız var ama şu anda netleşmedi." açıklamasını yaptı.

- Mesele meslek lisesi algısı

Meslek lisesinden bir okul müdürünün, "'Her veli kendi öğrencisi için okul seçecek' denildiğinde çoğunlukla Anadolu liselerine gidildi, meslek liselerine çok az öğrenci geldi. Bununla ilgili bir çalışmanız olacak mı" şeklindeki soru üzerine Selçuk, meslek liselerini tercih etme meselesinin aslında velinin algısıyla doğrudan doğruya irtibatlı olduğunu vurguladı.

Velinin Türkiye'ye, okullara baktığına ve hangi öğrencinin hangi okulu tercih ettiğine ilişkin bir gözlem yaptığına değinen Selçuk, şöyle konuştu:

"Burada velinin niye orayı tercih ettiği temel konu değil, velinin niye orayı tercih etmediği temel konu. Yani orayı tercih edilebilir bir hale getirmezsek, orayı bir cazibe merkezi haline getirmezsek veliyi zorla bir yere yöneltmek doğru değil ya da 'burası boş kaldı bütün çocukları buraya koyuyoruz' böyle bir tedbir olmaz. Biz burayı o hale getirmeliyiz ki herkes buraya gelmeye çalışmalı. Biz Milli Eğitim Bakanlığı olarak önce ödevimizi yapalım. Ödevimi yaptıktan sonra beklentimiz velinin gelmesi olacaktır. Şu anda onların tercih etmemesi, algıyla ilgili. Biz bu algıyı dönüştürmek konusunda somut katkı sağlamak durumundayız."

- Okul kantinlerinde "QR kod" dönemi başlıyor

Bakan Selçuk, okul kantinlerine ilişkin Tarım ve Orman Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı'nın ortak bir çalışma yürüttüğünü, konuya ilişkin gelecek haftalarda bir protokolün imzalanacağını kaydetti.

Selçuk, "Okul kantinlerindeki her bir ürün, bir QR kod çerçevesinde ne kadar sıhhi olup olmadığı çocuk için ne kadar faydalı olup olmadığı konusunda bir uzman heyetin denetiminden geçecek." dedi.

Geçen yıllarda bu konuda kısmen yapılan çalışmalara değinen Selçuk, "Şu anda da sıfırdan bir şey yapıyor değiliz. Geçtiğimiz yıllarda Milli Eğitim Bakanlığı bence işe yarayan tedbirler aldı okul kantinleri konusunda. Bu daha da ilerletilmeli." diye konuştu.

Obezitenin tüm dünyada büyük bir sorun olduğuna ve Türkiye'de de hızlı bir artış yaşandığına işaret eden Selçuk, "Obezitede, onlarca kat artış var, öyle bir kat iki kat artış değil. Bizim bunu çözmemiz lazım." ifadesini kullandı.

- Ödevde bir modifikasyon olacak

"Selefiniz 'ev ödevini yasakladık' demişti. Pekiştirilme eğitimi altında yine evde ödev yapmaya devam ediyoruz galiba." sözleri üzerine Bakan Selçuk, 2023 Vizyonu'nda bu konuya yer verildiğini belirterek, şu görüşlerini paylaştı:

"Genel geçer 'ödev verilecek ya da verilmeyecek'ten ziyade, ödevin yeni bir anlam taşıması, bir modifikasyonu söz konusu olacak. Araştırma sonuçlarına bakarak söylüyorum, ödevin çocuğun akademik ilerlemesinde çok az katkısı var, sadece belli bir grup tipteki mizaçtaki çocuklar ödevden hoşlanıyorlar, büyük çoğunluk hoşlanmıyor. Ödevin çocuğun bir sorumluluk alması ile ilgili, ödevin çocuğun bir şeyi takip etmesi ile ilgili, ödevin anne baba ve öğretmen arasındaki ilişkiyi sosyalize etmesiyle ilgili birtakım avantajları var. Bu avantajları dikkate alarak, hangi yaşta mesela bir çocuk ilkokul 1'de 10-15 dakikadan fazla ödev yapıyorsa zaten akademik olarak bir sıkıntı vardır orada. Bu ödev meselesinin çözümüyle ilgili okulun içinde ne yapılabilir? Ödev, okulun içinde çözülür mü? Yani bizim ödev sonucunda ulaşmak istediğimiz hedef, ödevin dışındaki araçlarla nasıl çözülebilir? Sadece ödeve yüklenmek istemiyoruz. Yani çocuk, 20, 30 tane çoktan seçmeli ödevi de alabilir, 'Hadi dedenle röportaj yap' bu da senin ödevin olabilir. 'Hadi Atatürk hakkında bir hikaye yaz ya da bir arkadaşınla bir telefonda görüşme yap' denilebilir. Ya da 'bir kurumu ara, o kurumdan bilgi al gel' diyebiliriz. Bunların hepsi ödevdir."

Ödevin sadece çoktan seçmeli, yaprak testlerin dayatıldığı bir süreç olarak algılandığını bildiren Selçuk, "Ödevin çeşidini, veriliş biçimini, anlamını değiştir, yaş gruplarına göre farklılaştır, bütün bunları yaptığımızda ödevin mahiyetinin de dönüşmesi beklenebilir." dedi.

(Bitti)

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :