Bağcılık yeniden canlanıyor
Konya'da geçmişte özellikle Meram bölgesinde oldukça yaygın olan ve son yıllarda giderek azalan bağcılığı tekrar canlandırmak için Konya Tarım İl Müdürlüğü, bağcılığa müsait olan köylerde modern bağlar kuruyor.
Konya'da geçmişte özellikle Meram bölgesinde oldukça yaygın olan ve son yıllarda giderek azalan bağcılığı tekrar canlandırmak için Konya Tarım İl Müdürlüğü, bağcılığa müsait olan köylerde modern bağlar kuruyor. İl Özel İdare bütçesinden kaynak alınarak başlatılan projede bağ fidanı bedelinin tamamı ve tesis harcamalarının yüzde 75'i karşılanırken, proje kapsamında uygun bulunan köylerde yüksek sistem bağ tesisi yapılıyor. 45 köyde 45 çiftçi ile başlayan proje 2 dekarlık bir sahada kuruluyor. Alphonse, Lavella, Barış, İtalia, Razakı, Horoz Karası, Yalova İncisi, Trakya İlkeren, Öküz Gözü, Tekirdağ Çekirdeksizi ve Victoria olmak üzere 10 ayrı cins olarak çiftçiye verilecek olan fidanlar aşılı ve kontrol edilmiş olarak teslim edilecek. Konya İl Tarım Müdürlüğü bağcılık uzmanı Orhan Çoruh, uygulanan proje ile modern bağcılığın il düzeyinde yaygınlaştırılacağını da dile getirerek, tesis edilen bağların verimli hale gelmesinden sonra dekardan 3 ile 5 ton civarında yaş üzüm alınabileceğini, bunun da küçümsenmemesi gerektiğini ifade etti. iha