Avrupa ülkelerinden istifade etmeliyiz

Avrupa ülkelerinden istifade etmeliyiz

Vali Aydın "Amacımız Konya’nın ilçe ve köylerinin modern bir hale gelmesidir"

Yerleşik hayatı incelemek üzere Almanya’da ki incelemelerini tamamlayan İl Genel Meclisi Başkanı Ali Sevli, Genel Sekreter Mehmet Kaçmaz, Selçuklu ve Meram Kaymakamı ile ilgili daire başkanı ve müdürlerden oluşan heyet Vali Osman Aydın’ı ziyaret eti. Almanya’daki incelemeler hakkında Vali Aydın’a bilgi veren Meclis Başkanı Ali Selvi, “Almanya ziyareti heyetimiz açısından son derece önemliydi. Almanya’nın yerleşik hayatından, özel idare çalışmalarına kadar birçok alanda fikir alışverişinde bulunduk. İnşallah yapılan bu incelemeler neticesinde Konya’da gerek yerleşik hayat gerekse de diğer alanlarda faydalı işlerin yapılacağı kanaatindeyiz. Bunun için özel idare olarak hibe programlarını en iyi şekilde değerlendirmek istiyoruz. Bu tür etkinliklerin devamı gelecek. Önümüzdeki aylarda inceleme heyeti İtalya’ya gidecek” dedi. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Vali Osman Aydın, “Özel İdare Yasası ülkemizde 2005 yılında yürürlüğe girdi. Avrupa ülkeleri özel idare teşkilatında önemli mesafeler almış. Alınan bu mesafelerden istifade etmek lazım. Almanya ziyaretini bu manada önemsiyoruz. Amacımız Konya’nın ilçe ve köylerinin modern bir hale gelmesidir” şeklinde ifade etti.