Atıksu Tesisi'nde sona yaklaşıldı

Atıksu Tesisi'nde sona yaklaşıldı

Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü’nün, Türkiye'nin en önemli göllerinden olan Tuz gölünün kurtarılması için başlattığı "Atıksu Arıtma Tesisi Projesi" inşaatında sona yaklaşıldı.

Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü’nün, Türkiye'nin en önemli göllerinden olan Tuz gölünün kurtarılması için başlattığı "Atıksu Arıtma Tesisi Projesi" inşaatında sona yaklaşıldı. 50 milyon YTL’nin üzerinde harcamayla yapımı tamamlanacak tesisler, 2008 yılında hizmete açılacak. Tuz Gölü’nün kurtarılması ve gelecekte zenginliğinin korunması açısından önemli projeye, Çevre ve Orman Bakanlığı da destek veriyor. Proje tamamlandığında, 50 milyon metreküp suyun yeniden kullanılma imkânı doğmuş olacak. Tesisin tamamlanmasıyla toprak kirliliği önlenecek, tesisten elde edilen katı atık tarımda gübre olarak kullanılabilecek. Konya kanalizasyonunun Tuz Gölünü kirlettiği iddiaları ortadan kalkacak. Ayrıca, tesislerde katı atıktan çıkan gazın elektrik enerjisine dönüşümü de sağlanacak. Böylece tesisin enerji miktarının büyük bir bölümü buradan karşılanmış olacak. Memleket