Atatürk Anıtı restore ediliyor
Konya Ferit Paşa Caddesi’nde, Gazi Lisesi’nin karşısında bulunan Atatürk Anıtı İl Kültür Müdürlüğü tarafından restore ediliyor.
Atatürk Anıtı’nın Erken Dönem Cumhuriyet Dönemi eseri olduğunu söyleyen Konya Müzeler Müdürü Yusuf Benli, “Atatürk Heykeli yaptırma fikri ilk defa 29 Ekim 1926 yılında Konya’dan gelmiştir ve Konya iline dikilecek olan heykel için Belediye Başkanı Kâzım Bey, Atatürk’ten izin almıştır. Restore işleminin her yıl gerçekleştirilmiyor” diye ifade etti. Restore yapılmadan önce gerekli araştırmaların yapıldığını ve daha sonra restorasyonun gerekli olup olmadığına karar verildiğini kaydeden Benli, “Bu işlem her sene yapılmaz. Çünkü gerekli olduğu tespit edilirse biz de gerekli düzenlemeleri yaparız. Burada bu sene restore yapacağız. Çünkü bazı küçük taşlarda bozulmalar var. Ayrıca başaklarda eğilmeler var. Gerekli tespitler yapıldıktan sonra en kısa zamanda çalışmalara başlayacağız. Bu şekilde ki restore çalışmaları için sadece bizim ilgilenmediğimizi de belirtmek isterim. Kültür Bakanlığı’nın her ilde olduğu gibi Konya’da da kurumları var. Mesela İl Turizm Müdürlüğü, Kültür müdürlüğü gibi kurumları vardır. Şu anda Mevlana Kültür Merkezi’nde restore çalışması yapılıyor” dedi.
Yaşar Sarı- Memleket