Altınapa Barajı'ndan su alınmaya başlandı

Altınapa Barajı'ndan su alınmaya başlandı

Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğünün, Altınapa Barajı'ndan su arıtma tesislerine su almaya başladığı belirtildi.

KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Sorgun, yaptığı yazılı açıklamada, Konya'nın içme ve kullanma suyunun yüzde 25'lik kısmının temin edildiği içme suyu arıtma tesislerinin, Altınapa Barajı'ndaki su seviyesinin son yağışlarla birlikte artış göstermesi sonucu tekrar devreye alındığı belirtti.

 

Tesisin,mekanik ve elektriksel bakımlarının yapıldığını ifade eden Sorgun, şunları kaydetti:

''Altınapa Barajı'nı su seviyesi son yağışların etkisiyle 5 milyon 300 bin metreküpe ulaşınca 3 aylık aradan sonra tekrar devreye aldık. Altınapa Barajı'ndan içme suyu arıtma tesislerine günlük 25 bin metreküp su alınıyor. Tesisin günlük su işleme kapasitesinin ancak dörtte biri oranında barajdan su almaktayız. Yağışlar beklentilerimiz ölçüsünde devam ederse alınan su miktarını artıracağız.''

 

Sorgun, Konya'da bugüne kadar herhangi bir su sıkıntısının yaşanmadığını, yakın zamanda Konya için su sıkıntısı bulunmadığını, ancak tasarrufa devam edilmesi gerektiğini bildirdi.
Memleket