Alaaddin'in etrafı çöpten geçilmiyor

Alaaddin'in etrafı çöpten geçilmiyor

Bölge esnafı etrafta büyük çöp bidonları olmadığı gerekçesiyle çöplerini kaldırıma boca ediyor.

Konya’nın en önemli sorunlarından olan çevre kirliliğinin önüne geçmek için Konya belediyeleri araç filolarını takviye ederken, karşılaşılan manzaralar yine de hiç iç açıcı değil. Önceki akşam saat 22 ile 24 arasında şehir merkezinde rastladığımız görüntüler oldukça çirkin. Stratejik bölge olması dolayısıyla Alaaddin Tepesi etrafına büyük çöp bidonları koyulamayınca bölgede oluşan çöpler esnaf tarafından gelişi güzel kaldırım üzerlerine ve yol kenarlarına bırakılıyor. Belediyelere ait temizlik ekipleri, bırakılan çöpleri ilerleyen saatlerde toplasa da şehrin kalbinin attığı bu en merkezi noktada  oluşan çirkin manzara herkesin gözüne çarpıyor. Belediyelere ait temizlik işleri elemanlarının gece de mesaide olduğu Konya’da, kaldırım üstlerinin çöpten geçilmemesi çalışmaların plansız yapıldığını ortaya koyuyor. Görüştüğümüz bölge esnafı çevrede çöp bidonlarının olmaması nedeniyle büyük rahatsızlık yaşadıklarını söylerken, aslında yaptıkları davranışın yanlış olduğunu kaydediyorlar. Akşam ve gece saatlerinde de özellikle Ramazan ayında pek çok vatandaşın geçtiği Alaaddin Tepesi’nin etrafıyla ilgili bir planlama yapılması gerektiği ortaya çıkıyor. Belediyelerin bölge esnafı ile anlaşarak çöplerini gelişi güzel sokağa bırakmalarının önlenmesi gerekiyor. Şehri kirletenlere ceza kesilmesini isteyen vatandaşlar, belediyelerin de esnafla bir çöp alma saati uygulayabileceğine işaret ediyor. Bazı mahallelerde çöplerin kapı önlerine çıkarılma saatlerinin olduğunu anımsatan vatandaşlar, “Belediyeler esnafa bir saat versin ve o saatte çöp arabaları muhakkak bu bölgeye sev edilsin. Esnaf da biriktirdiği çöpleri bu arabaya atsın” görüşünde birleşiyor. Memleket