Adliye çalışanlarının sorunları
Büro Memur-Sen Konya Şube Başkanı Mahmut Çimen, sorunlara en kısa sürede çözüm bulunmadığı takdirde doğabilecek olumsuzluklardan dolayı kimsenin adliye çalışanlarını sorumlu tutamayacağını belirtti
Büro Memur-Sen Konya Şube Başkanı Mahmut Çimen, sorunlara en kısa sürede çözüm bulunmadığı takdirde doğabilecek olumsuzluklardan dolayı kimsenin adliye çalışanlarını sorumlu tutamayacağını belirtti. Çimen, Konya Gazeteciler Cemiyetinde düzenlediği basın toplantısında, sendika olarak adliye çalışanlarının sorunlarını içeren çok sayıda raporu Adalet Bakanlığı'na sunduklarını dile getirerek, bu sorunları çözümü için sözler verilmesine rağmen çözüm yönünde somut adıl atılmadığını ileri sürdü. Söz değil icraat istediklerini vurgulayan Çimen, ''(Adalet mülkün temelidir) sözünün de yetkililer tarafından kurum çalışanlarına da esas alınmasını, maaş adaletsizliğinin giderilmesini, fazla mesai ücretinin 5 katına çıkarılmasını istiyoruz'' dedi. Çimen, adliye çalışanlarına ödenen giyecek, yiyecek ve yol yardımının günün şartlarına göre yeniden düzenlenmesi ve nakden ödenmesi gerektiğini belirterek, yargı ödeneğinin hakim ve savcı dışında kalan personele de ödenmesi gerektiğini söyledi. Aynı kurumda çalışan adliye personelinin birbirine düşürülmek istendiğini iddia eden Çimen, ''Sorunlara en kısa sürede çözüm bulunmadığı takdirde doğabilecek olumsuzluklardan adliye çalışanlarını kimse sorumlu tutamayacaktır. Gece gündüz demeden çalışan adliye personeli, hak ettikleri ücreti alamadıkları gibi ücret adaletsizliği günden güne bu insanların aleyhine artmaktadır. Ücret yönünden büyük bir ayrımcılık yapılmaya devam edilmektedir'' diye konuştu. Adliye çalışanlarının sorunlarına en kısa sürede çözüm bulunmasını arzu ettiklerini dile getiren Çimen, Anayasa Değişiklik Paketi'nde yer alan Grevli Toplu Sözleşme Hakkı'nı da olumlu bir gelişme olarak değerlendirdi.