40 derece sıcakta ekmek mücadelesi
Sıcakların iyice bastırdığı şu günlerde belediye işçisi olan kadınlar güneşin altında saatlerce çalışarak ekmek paralarını çıkarmak için uğraşıyor.
Bahçe bitkileri ve benzer işlerle ilgilenerek çevrenin güzelliğine güzellik katan ve Büyükşehir belediyesi adına çalışan kadın işçiler 35–40 derece arasında değişen sıcaklara aldırmadan sürekli çalışıyor. Sabahın erken saatlerinde işe başlayan kadınlar, akşam saatlerine kadar Konya’nın güzel görünmesi için canla başla çalışıyorlar. Sıcaklara rağmen çalışan kadınlarsa, “Kimse insana durduğu yerde para vermez. Bizim de paraya ihtiyacımız var ki çalışıyoruz. Sahtekarlık yapmadan güzelce paramızı kazanıyoruz. Alın terimizle kazandığımız parayla eve ekmek götürüyoruz. Evin bütçesine katkı sağlıyor çocuklarımızın eğitim masrafları için harcıyoruz. Çalışmak güzel şey. Bazı zamanlar zorlansak da artık alışkanlık haline geldiğinden dolayı bu zorlanma uzun sürmüyor. İş yaparken yorgunluğumuzu da unutuyoruz” diyorlar.
Ali Murat Mırçık- Memleket