2 kardeş domuz gribi karantinasında
Amerika Birleşik Devletleri(ABD)'nden Konya'ya gelen iki kardeş Konya Meram Tıp Fakültesi Hastanesi'ne kaldırıldı. İsimleri açıklanmayan çocuklardan kan örnekleri alınarak Ankara Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi’ne gönderildi.
ABD’nin New York şehrinden 28 Mayıs tarihinde aileleriyle İstanbul’a oradan da Konya’ya gelen iki kardeş domuz gribi şüphesiyle Meram Tıp Fakültesi Çocuk Enfeksiyonları Bölümü’nde gözetim altına alındı. Aileleri tarafından hastaneye götürülen iki kardeşin ismi açıklanmazken Çocuk Enfeksiyon Hastalıkları bölümü karantinaya alındı. Meram Tıp Fakültesi Başhekimi Alper Yosunkaya, iki kardeşin domuz gribi olup olmadığının kesin olmadığını açıkladı. Başhekim Yosunkaya, bir hafta önce ABD’den gelen iki çocuğun ateşlenmesi nedeniyle hastaneye kaldırıldıklarını kaydetti. Başhekim Alper Yosunkaya şu açıklamayı yaptı; “Hastanemizde kontrol altında tutulan iki kardeş bir hafta önce aileleriyle ABD’den gelmiş. Gerekli önlemleri aldık. Sağlık Bakanlığı bize sonuçları bildirecek. Şuan için kesin bir şey söylemek mümkün değil. Çocuklardan birinin durumu iyi küçük olan kardeşte ise ateş var” açıklamasında bulundu.