Yeni Asır yazarı Konya'yı kıskandı!

Yeni Asır yazarı Konya'yı kıskandı!

Yeni Asır Gazetesi Yazarı Zafer Şahin, 'Yerli Otomobill' başlıklı yazısında İzmir'e yerli otomobil istiyoruz ama bunun için ne yaptık? diye sordu ve ekledi: Konya 4 alternatif belirledi.

Zafer Şahin, Konya bunu çok istiyor ve herşeyi hazır dedi ve  Biz 'Statları nereye yapmamalıyız' tartışmasıyla günümüzü gün ederken; Konya ve Balıkesir harıl harıl çalışıyor... ifadesine yer verdi.

İşte Zafer Şahin'in 'Yerli Otomobil' başlıklı yazısı:

En son AK Parti İl Başkanı Bülent Delican, CHP'li mevkidaşı Alaattin Yüksel'i ziyaretinde gündeme getirdi...

"İlk yerli otomobili İzmir'de üretelim..."

Yüksel'in cevabı enteresan...

"Ben de otomotivciyim. İzmir'e yakışır..."

"E o zaman oldu bu iş" diye sevinmeli miyiz bilemedim...

Yıllardır basit bir stadyum inşaatının bile yapılamadığı bir kentte otomobil üretmek...

Size de fantastik bir düşünce gibi gelmiyor mu?

Yine de karamsar olmamakta fayda var...

Belki de iki il başkanı güç birliği yapacak ve yerli otomobil projesini İzmir'i getirecek...

Ancak ellerini çabuk tutmaları gerekiyor...

Şu anda yerli otomobile talip olan kentler arasında şansı en az olan maalesef İzmir...

Biz 'Statları nereye yapmamalıyız' tartışmasıyla günümüzü gün ederken; Konya ve Balıkesir harıl harıl çalışıyor...

Hatta Konyalılar hükümete sunacakları yerli otomobil projesinin ön raporunu bile tamamladı.

"Konya'da Yerli Otomobil Üretebilirlik Ön Değerlendirme Raporu" tam bir ortak akıl ürünü....

Konya Sanayi Odası, Mevlana Kalkınma Ajansı, Konya Ticaret Odası, Konya Ticaret Borsası,KOP Bölge İdaresi Başkanlığı ve Konya Valiliği tarafından hazırlanmış.

BMW'nin Leipzig'de yapacağı yatırım öncesinde hazırladığı 200 maddelik kriterler listesini tek tek incelemişler...

O listede otomobil yatırımı yapılacak kentin deprem ve sel bölgesinde yer almaması...

Dikdörtgen şeklinde 200-250 hektar düzey ve yatay araziye sahip olması...

Ray bağlantısı, arazinin tarım alanlarının dışında bulunması, genişleme imkanı olması, 5 km. çevresinde otoban bağlantısı, havaalanına en fazla 1 saat uzaklıkta olması gibi kriterler var...

Raporda, Konya'nın bu kriterlerin neredeyse tamamını karşıladığı somut verilerle anlatılıyor.

Bu yatırım için tek dezavantajlarının liman bağlantılarının bulunmaması olduğunu Konyalılar da biliyor...

Ancak bunu dert etmiyorlar...

"Konya-Karaman-Mersin hızlandırılmış demiryolu hayata geçtiğinde liman bağlantımız da olacak" diyorlar...

Yerli otomobili o kadar çok istiyorlar ki; yatırımın yapılacağı yerle ilgili 4 alternatif birden belirlemişler...

Bütün bunları niye mi anlatıyoruz...

İzmir, gerçekten yerli otomobile talipse Konya gibi çalışması gerektiğini bilsin diye...

Bu kentin de sanayi- ticaret odaları, borsası, kalkınma ajansı, valiliği, yerel yönetimi var...

Bugüne kadar yerli otomobil yatırımını İzmir'e getirmek için hangisi, ne yaptı?

Koskocaman bir hiç...

Yeri gelmişken soralım...

Bu kentin karar vericileri yerli otomobilin İzmir'de üretilmesini ne kadar istiyor?

Ya da gerçekten istiyor mu?