Ticaret Bakanlığı: 'İade masrafını tüketici ödeyecek' iddiaları asılsız

Ticaret Bakanlığı: 'İade masrafını tüketici ödeyecek' iddiaları asılsız

Ticaret Bakanlığı, internet alışverişlerinde cayma hakkı kullanan tüketicilerin, en az 1 Ocak 2025'e kadar kargo iade masraflarını ödemeyeceklerini açıkladı.

Ticaret Bakanlığı, bazı medya organlarında yer alan "kargo iade masraflarını tüketicilerin ödeyeceğine" dair haberleri yalanlayarak, 1 Ocak 2025 tarihine kadar geçerli olacak düzenlemeyle, internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin cayma hakkı kullanmaları durumunda malın iadesine ilişkin kargo ücretini ödemek zorunda olmadığını bildirdi.

Bakanlık tarafından yapılan yazılı açıklamada, elektronik ticaretin ve mesafeli sözleşme hacminin artmasıyla birlikte, tüketicileri daha etkin bir şekilde koruma amacıyla çeşitli düzenlemelerin yapıldığı belirtildi. Bu düzenlemeler arasında, cayma hakkı kullanımında iade masraflarının tüketicilere ait olabileceğine dair Avrupa Birliği direktiflerine uyum sağlanması amacıyla yapılan değişikliklerin 1 Ocak 2025'e kadar ertelendiği vurgulandı.

Açıklamada, 1 Ocak 2025 tarihine kadar geçerli olacak düzenleme kapsamında, e-ticarette cayma hakkını kullanan tüketicilerin kargo iade masraflarını ödemek zorunda olmadığına dikkat çekilerek, bu süreçte satıcıların iade kargo ücretini talep etmeleri halinde 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca 1371 lira idari para cezası uygulanacağı ifade edildi. Söz konusu ceza tutarının 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren yeniden değerleme oranında artırılarak uygulanacağı belirtildi.

Tüketiciler, bu düzenleme kapsamında alışverişlerinde cayma hakkını kullanmaları durumunda, iade sürecinde karşılaşacakları kargo iade masraflarını 1 Ocak 2025 tarihine kadar düşünmeden gerçekleştirebilecekler.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.