STEM, Robotik Kodlama ve 3D Yazıcı

STEM, Robotik Kodlama ve 3D Yazıcı

Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Uluslararası Gençlik Akademisi işbirliği ile STEM, Robotik Kodlama ve 3D Yazıcı Tasarımı Bilgilendirme Toplantısı Meram Uluslararası Gençlik Akademisi konferans salonunda yapıldı.

Toplantıya İl Milli Eğitim Müdür Vekili Servet Altuntaş, Uluslararası Gençlik Akademisi Müdürü Harun Çalışkan, 31 ilçeden idareci ve öğretmenler katıldı.

Açılış konuşmasını yapan İl Milli Eğitim Müdür Vekili Servet Altuntaş, Konya'da ilk defa böyle bir program yapılmasından dolayı mutlu olduğunu, gelişen dünyada gelişmelerden uzak kalamayacağımızı belirterek, her yıl yeni ve özgün çalışmalarla güzel çalışmalara imza atan İl Milli Eğitim Müdürlüğü EKİP 42 görevlilerine ve bu projeye destek veren Uluslararası Gençlik Akademisine teşekkür etti.

Altuntaş şunları söyledi: “Güzellikler bir anda sonuca ulaşmıyor. Bu tür eğitimler son dönemde dünyada yayılıyor. Biz de bundan uzak kalamayız. Teknoloji hızlı ilerliyor. Çocuklarımız neredeyse konuşmadan önce teknoloji ile tanışıyor. Biz öğretmenler de bu konuda çocuklardan bir adım önde olmalıyız. Teknolojiyi kötü kullanırsanız insanların hayatına son verirsiniz. İyi kullanırsanız hayatı güzelleştirirsiniz.”

stem,-robotik-kodlama-ve-3d-yazici-tasarimi-bilgilendirme--(7).jpg

Daha sonra Gençlik ve Spor Bakanlığı Uluslararası Gençlik Akademisi Gençlik Lideri Saffet Öğe STEM, Robotik Kodlama, 3D Yazıcı Tasarımı Eğitimi verdi.

KODLAMA NEDİR?

Kodlama diğer adıyla programlama kelime anlamıyla belirli şartlara ve düzene göre yapılması öngörülen işlemlerin bütünü anlamına gelir. Programlama bilgisayara ya da elektronik devre ve mekanik sistemlerden oluşan düzeneklere bir işlemi yaptırmak için yazılan komutlar dizisinin bütünü veya bir kısmı olarak tanımlanır.

stem,-robotik-kodlama-ve-3d-yazici-tasarimi-bilgilendirme--(8).jpg

NEDEN ÇOCUKLARA PROGRAMLAMA ÖĞRETMELİYİZ?

Bilgisayar alanında çok önemli isimlerin hepsinin ortak özelliği küçük yaşta programlama öğrenmiş olmalarıdır. Teknolojideki gelişmeler sistematik ve alternatif düşünme becerisini geliştiren, olaylar arasındaki bağlantıyı görmeyi sağlayan programlamayı hem eğlenceli hem de öğretici olarak çocuklara öğretebilmek artık mümkün hale gelmiştir. Özet olarak programlama öğrenmek insana; sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, farklı düşünebilme gibi beceriler kazandırıyor.

stem,-robotik-kodlama-ve-3d-yazici-tasarimi-bilgilendirme--(4).jpgstem,-robotik-kodlama-ve-3d-yazici-tasarimi-bilgilendirme--(1).jpg