Öztürk: İhracatta barajı aştık

Öztürk: İhracatta barajı aştık

Konya Ocak-Ağustos dönemi ihracatını %16,40 artırarak 1.013.395.788 dolara çıkardı

İhracat rakamlarını değerlendiren Konya ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, “TİM’in açıklamış olduğu verilere göre Türkiye’nin Ağustos 2014 ihracatı 11.073.876.233 Dolar olup, ilimizin Ağustos ayı ihracat rakamı ise 106.676.252 Dolar olarak gerçekleşmiştir. Bu rakama göre Konya genel ihracattaki % 0,96 payı  ile 14. sırada yer almaktadır. Konya’nın Temmuz 2014 ayında Temmuz 2013 ayına göre ihracatı %2,13 azalırken, Ağustos 2014 ayının ihracatı Ağustos 2013 ayına göre %0,23 artış göstermiştir. 2014 yılı ilk sekiz aylık ihracat rakamımız 1.013.395.788 Dolar olup, 2013 yılı ilk sekiz aylık ihracat rakamımız ise 874.776.306 Dolar’dır. Buna göre ilk sekiz ayda geçen yıla göre ihracat oranımız % 16,40 artış göstermiştir. Ağustos ayında ilimizin ihracatında öne çıkan ülkeler sırasıyla Irak, İran, Almanya Suudi Arabistan ve Rusya Federasyonu’dur. Temmuz ayına ilk beş ülke sıralamasında yer alan Yunanistan, Rusya Federasyonu ile yer değiştirmiştir. Ağustos ayında 2013 yılının 2014 yılına kıyaslama yapıldığı zaman en fazla artış gösteren ilk beş ülke içerisinde % 54 artış oranı ile İran olmuştur. Ağustos ayı 2013 yılının 2014 yılına göre sektör bazında ihracat rakamları kıyaslandığında en fazla artış gösteren sektör %29 oranı ile Makine ve Aksamları sektörü olmuştur.

2014’ün ilk yedi ayı toplamına göre, komşu ülkelerdeki belirsizliklerin Konya’nın ihracatını sekteye uğratsa da, geçen yıla göre ilk sekiz ayda ihracatın %16 arttığını ifade eden Başkan Öztürk, “Konya’nın en büyük özelliği aktif bir ihracat yapısına sahip olmasıdır. Bunun en büyük göstergesi dünyanın 170 ülkesine ulaşmamızdır. Son dönemdeki dezavantajımızı gidermek amacıyla hızlı olarak güçlü olduğumuz sektörlerde yeni pazar arayışındayız. Bu kapsamda iki farklı B2B organizasyonu planlıyoruz. Bunlardan ilki Güney Amerika pazarına açılmak için Ekonomi bakanlığı desteğiyle tarım makineleri sektöründe düzenleyeceğimiz B2B organizasyonudur. Diğer B2B’yi ise Cezayir’de otomotiv yedek parça sektöründe düzenleyeceğiz. Bununla birlikte yurt dışı fuar organizasyonları programlarımıza da yeniden başlıyoruz. Hedefimiz 2014 yılı için belirlediğimiz 1,7 milyar dolar rakamını ulaşmaktır. Bunun için Oda olarak gereken gayreti göstereceğiz” dedi.