Oruçluya iftar ettirmenin ve doyurmanın sevabı 3

Muhterem okurlarım bugün oruçluya iftar ettirmenin sevabı ile ilgili yazımızın sonuna geldik ve en son maddeler halinde sonuçlandırdı. Rabbim bizleri bu fırsatları iyi değerlendirip bu fırsat ayında fırsatları iyi değerlendirip bizi affetmek için bahane ve sebeb arayan Rabbimizin bizi azad edeceği sebep ve bahanelerde muvaffak kıldığı kullardan eylesin.  

(( مَن حجَّ عن ميِّتٍ فللَّذي حجَّ عنه مِثْلُ أجرِه ومَن فطَّر صائمًا فله مِثْلُ أجرِه ومَن دلَّ على خيرٍ فله مِثْلُ أجرِ فاعلِه ))

الراوي : أبو هريرة. المحدث : الطبراني. المصدر : المعجم الأوسط. الصفحة أو الرقم: 6/69.

(( Kim birinin yerine hac yaparsa, hac yapanada yapılanın sevabı verilir, kimde oruçluyu iftar ettirirse onun oruç sevabı verilir, kimki bir hayra önderlik eder vesile olursa yapanın sevabı vesile olanada verilir dedi.))Bağlantı[1]


(( مَن جهَّز غازيًا في سبيلِ اللهِ أو خلَفه في أهلِه كُتِب له مثلُ أجرِه غيرَ أنَّه لا ينقُصُ مِن أجرِه شيءٌ ومَن فطَّر صائمًا كُتِب له مثلُ أجرِه لا ينقُصُ مِن أجرِه شيءٌ ))

الراوي : زيد بن خالد الجهني. المحدث : ابن حبان. المصدر : صحيح ابن حبان. الصفحة أو الرقم: 4630.

((... herkim bir askeri techiz edip cihada gönderirse veya onun arkasına ailesinin bakımını üstlenirse, cihada gidenin ecri eksilmeden vesile olanada yazılır, herkim oruçluyu iftar ettirirse iftar edenin sevabı eksilmeden ettirene yazılır dedi.))Bağlantı[2]

(( مَنْ فطَّرَ صائمًا في رمضانَ مِنْ كسبٍ حلالٍ صلَّتْ عليهِ الملائكةُ ليالي رمضانَ كلَّها وصافحَهُ جبريلُ ، ومَنْ يصافحْهُ جبريلُ يرقَّ قلبُهُ وتكثرْ دموعُهُ ، قال رجلٌ : يا رسولَ اللهِ فإنْ لمْ يكنْ ذاكَ عندَهُ ؟ قال : قبضةٌ مِنْ طعامٍ ، قال : أرأيتَ مَنْ لمْ يكنْ ذاكَ عندَهُ ؟ قال : ففلقةُ خبزٍ ، قال : أفرأيتَ إنْ لمْ يكنْ ذاكَ عندَهُ ؟ قال : فمذقةُ مِنْ لبنٍ ، قال : أفرأيتَ منْ لمْ يكنْ ذاكَ عندَهُ ؟ قال : فشربةٌ مِنْ ماءٍ ))

الراوي : سلمان الفارسي. المحدث : ابن عدي. المصدر : الكامل في الضعفاء. الصفحة أو الرقم: 2/514.

((... Herkim helal kazancından bir oruçluyu iftar ettirirse, ramazan ayı gecelerinin tamamında melekler ona dua eder, Cebrail as onunla musafaha eder, kiminle Cebrail as müsafaha ederse, onun kalbi yumuşar ve göz yaşı çoğalır dedi.

Bir adam; eğer oruçluyu iftar ettirecek yiyecek yoksa?

Taamlardan bir avuça verir,

Oda yoksa ne dersin?

Bir ekmek kırıntısına?

Eğer oda yoksa yanında, bir yudum süt olsun )) dedi.

Yanında oda yoksa nedersin?

Dedi ki: bir yudum su versin dedi.))Bağlantı[3]

 

(( من فطَّرَ صائمًا على طعامٍ وشرابٍ من حلالٍ صلَّت عليهِ الملائِكَةُ في ساعاتِ شَهْرِ رمضانَ وصلَّى عليهِ جبرائيل ليلة القدر ))

الراوي : سلمان الفارسي. المحدث : المنذري. المصدر : الترغيب والترهيب. الصفحة أو الرقم: 1/152.

((Her kim, oruçluya helal bir yiyecek ve içecekle iftar ettirirse, Ramazan ayı boyunca  melekler ona dua edeler, Cebrail as  kadir gecesi ona salat eder dedi. ))Bağlantı[4]

Râvi: Selmanül-Fârisi, Muhaddis: Al-münziri, Kaynakçası: Etterğıyb ve terhiyb, Sayfa ve cilt: 1/15


Yukardaki hadislerden çıkan sonuçda bu kumanya kampanyası katılan kardeşlerimizin kazanacağı mükafatlar şöyledir:


1) Bu müminin günahları bağışlanır, affedilir.

2) Bu mümin kul ateş azabından azad edilir.

3) Bu hayır sever kul, mahşer günü susuzluk görmez çünkü Rasulüllah sas havzu kevserinden su içirilir,

4) Bu kula, iftar ettirdiği kişilerin orucunun sevabı, kendilerininki eksilmeksizin yazılır,

5) Bu ümmetin bu ferdine, ramazan boyu her saat ve gün melekler dua eder,

6) Bu Müslüman ferde, Cebrail as kadir gecesi dua eder,

7) Bu kulla Cebrail as musafaha eder,

8) Bu kul dua ehli olmakla rızıklandırılır,

9) Bu kulun kalbi yumuşatılır ve Allah cc için çok değerli olan göz yaşı dökmeye başlar, yani: Allah cc için ağlamaya başlar,

10) Bu kul Bu ayda tevhidi çok söylemekle Allah cc razı eder,

11) Bu kul, istiğfarı çok söylemekle Allah cc yü razı eder,

12) Bu kul, bu ve diğer salih amellerini

    bu ayda çoğaltarak hutbeye çıkarkenki Cebrail as,ın bedduasından ve Rasulüllah sas’in amin dediği bedduadan kurtulmuş olur.

 ________________________________________

[1] Râvi: Ebu Hureyre ra, Muhaddis: Et-Taberâni, Kaynakça: El-Mucemül-Vasıyt, Sayfa ve Cilt: 6 / 69

 [2] Râvi: Zeyd bin Hâlidil-Cüheni ra, Muhaddis: İbni Hıbbân, Kaynakça: Sahihi İbni Hıbbân,

Cilt ve sayfa: 4630.

 [3] Ravi: Selmanın  Farisi, Muhaddis: İbni Âdi, Kaynakça: El-kâmil fi-duafâ, Sayfa ve cilt : 2 / 514

 [4] Râvi: Selmanül-Fârisi, Muhaddis: Al-münziri, Kaynakçası: Etterğıyb ve terhiyb, Sayfa ve cilt: 1/15

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.