• BIST 92.424
  • Adil Öksüz'ün gözaltında kim olduğu biliniyordu
  • Arınç'a Çok Ağır Sözler: Gönül dünyamızda yeri yok
  • Ehliyet sınavlarına ilişkin yeni düzenleme yapıldı

Güney Afrika'da 2,5 milyar yıl öncesinden bakteri fosilleri bulundu

ANKARA (AA) - Güney Afrika'daki kayalıklarda, dünyada yeteri kadar oksijen bulunmadığı dönemde yaşamış bakteri fosilleri bulundu. Sonuçları Geology...

Sonuçları Geology of the Geological Society of America dergisinin aralık sayısında yayımlanacak araştırmada, Güney Afrika'nın Northern Cape kentinde iki ayrı bölgede keşfedilen fosillerin, bakterilerin yeterli düzeyde oksijenin var olmadığı dönemde yaşadığına dair yeni kanıtlar sunduğu belirtildi.

Araştırma ekibinin lideri, Cincinnati Üniversitesinden Doç. Dr. Adrew Czaja, keşfin, bugüne kadar bulunan en eski sülfür oksitleyici bakteri fosilleri olduğunu, Büyük Oksidasyon Olayı'ndan önceki eko-sisteme ışık tutabileceği ifade belirtti.

Czaja, 2,52 milyar önce yaşadığı varsayılan bakterilerin, modernlerinin benzeri olduğunun iddia edilemeyeceğini, büyük olasılıkla okyanusların aşındırdığı kara kayalıklarından gelen sülfür bakımından zengin minerallerden çözünen molekülleri tükettiğini söyledi.

Bilim adamları, atmosferde yüzde birden daha az miktarda oksijen bulunduğu dönemde, bataklıkların derinliklerinde, gün ışığına ya da oksijene ihtiyaç duymayan canlıların yaşadığını varsayıyordu. Öte yandan bunu ispatlayacak herhangi bir kanıt bulanamamıştı.

AA

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.