Acil çağrıların yüzde 70'i gereksiz

Acil çağrıların yüzde 70'i gereksiz

Aksaray 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Akbulut: - "Merkeze 1 Ocak-1 Ekim tarihlerinde yapılan 492 bin 228 çağrıdan 347 bin 106'sı gereksiz çağrılardan oluştu"

AKSARAY (AA) - Aksaray 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Cumali Akbulut, merkeze yıl başından bu yana gelen acil yardım çağrılarının yüzde 70'inin gereksiz çağrılardan oluştuğunu bildirdi.

Aksaray 112 Acil Çağrı Hezçmetleri İl Koordinasyon Komisyonu toplantısı, Vali Aykut Pekmez başkanlığında yapıldı.

Pekmez, valilik binasındaki toplantınınaçılışında yaptığı konuşmada, 112 Acil Çağrı Merkezinin, aralarında Aksaray'ın da bulunduğu bazı illerde emniyet, jandarma, ambulans ve itfaiye hizmetleri gibi acil durumların tek yönetim merkezinden kontrolü amaçıyla hizmet vermeye başladığını belirtti.

Burada 24 saat esaslı önemli bir hizmet yürütüldüğünü ifade eden Pekmez, "Acil durumlarda tek merkez aranarak ilgili birimlere bu merkezden yönlendirme yapılıyor. Merkezde hizmet veren tüm ilgili kurumlarımız işbirliği ve koordinasyon içinde bu hizmetleri yürütüyor." dedi.

- Gereksiz çağrı sorunu devam ediyor

Aksaray 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Cumali Akbulut, toplantıda yaptığı sunumla çağrı merkezi tarafından yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Merkeze gelenh çağrıların büyük bölümünün gereksiz çağrılardan oluştuğunu ifade eden Akbulut, "Merkeze 1 Ocak-1 Ekim tarihlerinde yapılan 492 bin 228 çağrıdan 347 bin 106'sı gereksiz çağrılardan oluştu. Gerekli 145 bin 122 çağrının ise ilgili kurumlara aktarımı yapılarak hızlı ve etkin şekilde müdahale imkanı sağlandı." dedi.

Toplantıya, Vali Yardımcısı Kubilay Ant, Belediye Başkan Yardımcısı Süleyman Canbulut, İl Emniyet Müdürü Ali Karabağ, İl Jandarma Komutan Albay Fuat Anık, Afet Acil Durum Müdürü Cezmi Türkmen, İl Sağlık Müdürü Mahmut Arık, Orman İşletme Müdür Yardımcısı Hasan Saydam da katıldı.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :