• BIST 90.186
  • Altın 233,434
  • Dolar 6,1028
  • Euro 6,9689
  • Konya 31 °C
  • Sanayi Bakanlığından 16 maddelik yeni paket!
  • Erdoğan işaret etmişti, Vestel'den ilk hamle geldi!
  • Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan yeni tedbir paketi!
  • Sanayi Bakanlığından 16 maddelik yeni paket!
  • Erdoğan işaret etmişti, Vestel'den ilk hamle geldi!
  • Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan yeni tedbir paketi!

Abonelik sözleşmelerine yönelik şikayetler arttı

Abonelik sözleşmelerine yönelik şikayetler arttı
Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci:- "Abonelik sözleşmelerine ilişkin şikayetler son dönemde artış gösterdi"- "Abonelik iptalinin zorlaştırılması ve iptal talebinin iletilmesinden sonra faturalandırmanın devam ettirilmesi şikayetlerde başı çekiyor"- "Abone

ANKARA (AA) - AYŞENUR SAĞLAM - Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, son dönemde abonelik sözleşmelerine ilişkin şikayetlerin arttığını belirterek, "Abonelik iptalinin zorlaştırılması ve iptal talebinin iletilmesinden sonra faturalandırmanın devam ettirilmesi şikayetlerde başı çekiyor." dedi.

Tüfenkci, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği'nde yer alan düzenlemelere aykırı işlem ve uygulamalarda artış olduğunu söyledi.

Abonelik sözleşmelerine ilişkin şikayetlerin son dönemde arttığını ifade eden Tüfenkci, hizmet sağlayıcı firmalarca abonelik iptalinin zorlaştırılması ve iptal talebinin iletilmesinden sonra faturalandırmanın sürdürülmesinin bu şikayetlerde başı çektiğini bildirdi.

Tüfenkci, iptal işleminin yerine getirildiğine dair tüketiciye herhangi bir bilgi veya belge verilmemesinin yönetmeliğe aykırı olduğuna işaret ederek, taahhüt süresi bitiminde abonelik sonlandırılsa da farklı isimler altında ücret talep edilmesi, sözleşmenin otomatik yenilenmesi, taahhütlü aboneliklerde süresinden önce sözleşmenin feshi durumunda cayma bedelinden daha yüksek ücret istenmesi gibi konuların şikayetler arasında yer aldığını anlattı.

- "Sözleşme koşulları tüketici aleyhine değiştirilemez"

Elektrik, su, doğalgaz gibi hizmetlerin yanı sıra elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren işletmecilerce sağlanan internet, sabit telefon, GSM, uydu platformu ile kablo TV hizmetlerinin sunumuna ilişkin tüketicilerle imzalanan abonelik sözleşmelerinde uyulması gereken usul ve esasların yönetmelikle düzenlendiğini anımsatan Tüfenkci, şöyle devam etti:

"Bu kapsamda, sözleşmede öngörülen koşullar, sözleşme süresince tüketici aleyhine değiştirilemez. Tüketiciden, kendisine sunulan mal veya hizmet kapsamında haklı olarak yapılmasını beklediği ve sözleşmeyi düzenleyenin yasal yükümlülükleri arasında yer alan edimlerle sözleşmeyi düzenleyenin kendi menfaati doğrultusunda yaptığı masraflar için ek bedel talep edilemez. Belirli süreli abonelik sözleşmelerine, belirlenen süre kadar sözleşmenin uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz. Abonelik sözleşmesi sadece tüketicinin talepte bulunması veya onay vermesi halinde uzatılabilir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez."

- "Tüketicinin fesih talebi 7 günde sağlanmalı"

Tüfenkci, tüketicinin süresinden önce taahhütlü aboneliğini sonlandırması durumunda, satıcı veya sağlayıcıların yalnızca sundukları indirimlerle taahhüt kapsamındaki mal veya diğer faydaların tahsil edilmemiş bedellerini isteyebileceğini dile getirdi.

Satıcı veya sağlayıcının, tüketicinin fesih talebini bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 7 gün içinde yerine getirmekle yükümlü olacağını belirten Tüfenkci, şunları kaydetti:

"Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshedildiği bilgisini yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı yoluyla tüketiciye bildirmekle yükümlüdür. Aboneliğin belirlenen süreler içinde feshedilmediği durumlarda, bu sürelerin bitiminden itibaren mal veya hizmetten yararlanılmış olsa da tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemez."

Tüketicilerin ekonomik menfaatlerine zarar veren bu tür uygulamalar hakkında Bakanlık tarafından gerekli incelemelerin yapıldığını ve mevzuatı ihlal eden satıcı veya sağlayıcılar hakkında idari işlem uygulandığını dile getiren Tüfenkci, "Bakanlığımız bu konuda gerekli tüm tedbirleri almaktadır. Tüketicilerimizin de bu konuda bilinçli hareket ederek hassasiyet göstermesi ve mevzuatı ihlal eden satıcı veya sağlayıcıları Bakanlığımıza veya ticaret il müdürlüklerimize bildirmesi büyük önem arz etmektedir." değerlendirmesinde bulundu.

AA

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Bilecik'te çiftçi hasattan memnun21 Ağustos 2018 Salı 11:13
  • Avrupa'nın çamaşırını kuruttuk21 Ağustos 2018 Salı 11:13
  • TürkAkım'da öncelik sosyal sorumluluk21 Ağustos 2018 Salı 11:08
  • Altının ons fiyatı 1.194,61 dolar seviyesinden işlem görüyor21 Ağustos 2018 Salı 10:38
  • Asya borsaları21 Ağustos 2018 Salı 10:28
  • Dolar/TL 6,0980'den işlem görüyor21 Ağustos 2018 Salı 10:28
  • Adana'da hemzemin geçitteki kaza21 Ağustos 2018 Salı 09:38
  • Vatandaşa yapılandırma uyarısı21 Ağustos 2018 Salı 09:38
  • Brent petrolün varili 72,26 dolar21 Ağustos 2018 Salı 09:33
  • Şahinler cep yakıyor21 Ağustos 2018 Salı 08:38
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim