2024’te TikTok Etkileşimi Artırmanın 10 Etkili Yolu

2024’te TikTok Etkileşimi Artırmanın 10 Etkili Yolu

2024’te TikTok Etkileşimi Artırmanın 10 Etkili Yolu

Aylık 1,67 milyardan fazla aktif kullanıcısı olan Tiktok, markaların sadık ve ilgili bir kitle oluşturması için şüphesiz en güçlü platformdur.

Bilmelisiniz ki, TikTok'ta takipçilerinizin dikkatini çekmek ve korumak kolay bir başarı değildir. Sadece en son trendleri takip etmekten ve videonuzun viral olmasını ummaktan daha fazlasını gerektirir.

TikTok pazarlaması için başarıya giden kesin bir yol olmasa da, bu 10 büyüme yolunu takip etmek, hedef kitlenizin dikkatini çekmenize ve TikTok'ta daha fazla etkileşim sağlamanıza yardımcı olabilir.

2024'te TikTok Etkileşim Oranını Artırmak İçin 10 Kesin Taktik

TikTok'un artan popülaritesi ile pazarlamacılar sürekli olarak videolarını öne çıkarmanın ve daha iyi etkileşim elde etmenin yollarını arıyor. Pazarlamacıların %52'sinin TikTok'u pazarlama planlarının bir parçası olarak kullanması ve 2023 + sonrasında yatırımlarını artırmak istemesi şaşırtıcı değil.

Etkileşimi artırmak ve kitlenizin dikkatini çekmek için trendlere dayalı videolar üretmekten daha fazlasını yapmanız gerekir.

Kitlenizin dikkatini çekmenize ve etkileşimi artırmanıza yardımcı olacak bazı kanıtlanmış büyüme adımlarına göz atalım:

1. En iyi marka sayfalarından ilham alın

TikTok'un markanızı büyütmek için en etkili platformlardan biri olduğuna şüphe yok. Birçok başarılı marka, daha geniş bir kitleye ulaşmalarını ve takipçileriyle daha güçlü ilişkiler kurmalarını sağlayan ilgi çekici içerikler oluşturarak TikTok'ta ileriye adımlar atıyorlar.

Bazı markalar TikTok'u ürünlerini eğlenceli ve yaratıcı bir şekilde sergilemek için kullanırken, diğerleri marka hikayelerini anlatmak ve müşterileriyle daha derin bir düzeyde bağlantı kurmak için kullanıyor. Pazarlama için TikTok'ta daha ilgi çekici bir kitle oluşturarak markanızı büyütmek istiyorsanız, başarılı markalardan ilham almak ve TikTok'ta nasıl pazarlanacağını öğrenmek önemlidir.

Harika bir örnek EdTech markası Duolingo'dur. Yaratıcı ve ilgi çekici içerikleri sayesinde TikTok'ta 4,9 milyonluk devasa bir takipçi kitlesi oluşturdular. Esprili meydan okumalardan yaratıcı videolara kadar, Duolingo hedef kitlesinin dikkatini nasıl çekeceğini biliyor ve bu da onu platformda bir yıldız haline getiriyor.

Duolingo gibi markaları analiz ettiğinizde, TikTok'ta bir kitle büyütmenin anahtarının tanıtımdan ziyade eğlence olduğunu göreceksiniz.

2. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten yararlanın

Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, TikTok'a katılımı artırmanın harika bir yoludur ve kullanıcıların yaratıcı olmalarına ve platformla eğlenmelerine olanak tanır.

Bu içerik, ürün ve hizmetleriniz hakkında kullanıcı tarafından oluşturulan videolar ve kullanıcıları katılmaya ve daha fazla içerik oluşturmaya teşvik eden challengelar veya hashtag'ler olabilir. Ayrıca, kullanıcıları içeriğinizi kullanarak benzersiz yeni içerikler oluşturmak için uygulamanın Duet ve Stitch özelliklerini kullanmaya teşvik edebilirsiniz.

Bu hedef kitlenizle bağlantı kurmanın yanı sıra marka bilinirliğinizi artırmanıza ve daha fazla satış yapmanıza da yardımcı olur. Stackla tarafından yapılan bir araştırmaya göre, katılımcıların %80'i tüketici tarafından oluşturulan içeriğe daha fazla güvendiklerini ve bunun satın alma kararlarını etkilediğini belirtmiştir.

Kullanıcıları etkili bir şekilde kullanan en iyi markalardan biri GoPro'dur. Sayfalarında yeni piyasaya sürülen ürünleri, ürün kalitesini ve ürün dayanıklılığını vurgulayan çeşitli kullanıcı videoları bulunuyor. Bu yaklaşımı kullanarak 2,2 milyondan fazla aboneye sahip bir TikTok sayfası oluşturmayı başardılar.

3. TikTok reklamlarına yatırım yapın

TikTok reklamları kısa, yaratıcı ve dikkat çekicidir, bu da onları yeni kitlelere ulaşmak, katılımı artırmak ve satışları artırmak için mükemmel bir yol haline getirir.

TikTok, diğer platformlara göre %15 daha iyi etkileşim oranlarıyla en ilgi çekici kullanıcı tabanlarından birine sahip olmakla övünüyor. Bu nedenle, TikTok reklamları markalara yüksek katılımlı bir kitleye ulaşmak için harika bir fırsat sunuyor.

Ek olarak, TikToker'ların % 72'sinin platformda reklam vermeyi ilham verici bulması, markaların reklamlarını platformun kullanıcılarına hitap edecek şekilde aktif olarak uyarladığını kanıtlıyor.

İşte daha geniş bir kitleye ulaşmak için ilgi çekici TikTok reklamları oluşturmaya yönelik bazı ipuçları:

  • Hedef pazarınızı belirleyin
  • İlgi çekici bir kanca veya yüksek etkili bir görselle başlayın
  • Reklamlarınızı kısa ve öz tutun
  • Viral trendlerden yararlanın
  • Trend müzikleri kullanın
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten yararlanın

Saç bakım şirketi K18, TikTok'ta ilk ücretli kampanyasını başlattıktan sonra ortalama günlük satışlarında %70 artış bildirdi. Bir ay içinde bu kampanya 27 milyon kez görüntülendi ve #K18Hair hashtag'i 73 milyondan fazla kez görüntülendi ve K18'in 2 bin takipçiden 20 bin takipçiye ulaşmasını sağladı.

4. Şifresiz Tiktok takipçi, beğeni, izlenme hizmetleri satın alın

Tiktok hesabınıza hızla takipçi, beğeni, izlenme eklemek istiyorsanız, Juntire.com’un hizmetlerini düşünebilirsiniz. Şifrenizi paylaşmadan Tiktok profilinize daha fazla takipçinin ilgisini çekebilirsiniz.

Rakiplerinize karşı bir adım önde olmak istiyorsanız, tüm paketlerinde %20 ek hediye sunan Juntire Tiktok paketleri sizin için mükemmel bir seçenektir. 7/24 müşteri destek hattı ile hizmet sunan hızlı takipçi servisi rekabeti geride bırakmanıza yardımcı olur.

5. Viral trendleri ve #hashtag'leri araştırın (veya kendinizinkini başlatın)

TikTok'u gerçekten öne çıkaran şey, kullanıcılarına viral trendler ve hashtag'ler oluşturma ve bunlardan yararlanma olanağı sağlamasıdır.

TikTok'ta bir trend viral hale geldiğinde, büyük bir kitleye ulaşma potansiyeline sahiptir. TikTok analitik aracı, TikTok trendlerini ve hashtag'lerini izleyerek takipçilerinizi ve TikTok katılım oranınızı artırmanıza yardımcı olur. Bunu yapmak, içeriğinizin zamanında, alakalı olmasını ve en son trendlerden yararlanmasını sağlayabilir.

Bu, popüler TikTok challenge içeren videolar oluşturmak veya içeriklerinde trend olan hashtag'leri ve sesleri kullanmak anlamına gelebilir.

Gymshark, TikTok meydan okumalarından ve hashtag'lerinden yararlanmasıyla bilinen TikTok'ta lider bir fitness markasıdır. Onların 66 Gün: Change Your Life meydan okuması, #gymshark66 hashtag'inin 193 milyon görüntüleme oluşturmasıyla büyük bir başarıya ulaştı.

6. Hikaye anlatımını pazarlama stratejinize dahil edin

TikTok'ta özgün içerik oluşturan işletmelerin en başarılı olduğu bir sır değildir. Bununla birlikte, içeriğin bir sonraki seviyede performans göstermesini sağlayan şey ilgi çekici hikaye anlatımıdır.

Ayrıca, kitlenizi trendler ve challenge üzerinden basit hikaye anlatımı içeren içerikler oluşturmaya teşvik edebilirsiniz; bu da etkileşim oranınızı hızla yükseltme potansiyeline sahiptir.

Önde gelen sosyal medya pazarlama ajansı olan Fanbytes, JP Saxe'in "If the world were ending" adlı parçasının ivmesini korumak için hikaye anlatımından yararlandı.

Influencer'lardan 'If the world were ending' parçası için senaryolar yaratmalarını ve karantina sırasında kaçırdıkları anıları sergilemelerini istediler.

TikTok kampanyası Fanbytes'in 400.000 influencer görüntülemesi, 550.000'den fazla kullanıcı tarafından oluşturulan içerik görüntülemesi ve %31,53 etkileşim oranı elde etmesine yardımcı oldu.

7. TikTok videolarınız için net açıklamalar sağlayın

Video açıklaması ve hashtag'ler videonuzu etkili bir şekilde tanımlamanıza yardımcı olarak TikTok'ta görünürlüğü ve etkileşim oranını artırır.

Yeni bir güncellemeyle TikTok, video açıklamalarının karakter sınırını 300'den 2.200 karaktere çıkartıldı. Bu, videonuzu denemek ve açıklamak için daha fazla alana sahip olduğunuz anlamına geliyor.

TikTok'a göre, kullanıcılar içeriklerini daha aranabilir kılmak ve diğer kullanıcıların "Sizin İçin" sayfalarında görünme olasılığını artırmak için daha uzun açıklamalar yazmalıdır.

Ayrıca, video açıklamalarında hedef kitlenizin dilinden konuşmak, onların dikkatini çekmenize ve içeriğinizle etkileşime geçmelerini teşvik etmenize yardımcı olarak onlarla daha derin bir düzeyde bağlantı kurmanızı sağlayacaktır.

İşte Xbox Kanada'nın hedef müşterilerinin ve oyuncularının çoğunun anlayacağı "Kulaklık Göçüğü" hakkında espri yapan bir video örneği. Şaka belirli bir kitleyle ilişkilendirilebilir, alakalı ve ilgi çekici olduğundan, kesinlikle yankı uyandıracak ve onları etkileşime geçmeye teşvik edecektir.

8. Sağlam bir hashtag stratejisi oluşturun

Doğru kitlenin önüne çıkaramazsanız, kaliteli içerik oluşturma konusundaki tüm çabalarınız boşa gidecektir. Sağlam bir hashtag stratejisi, içeriğinizin görünürlüğünü artırabilir, rakiplerinizi belirlemenize yardımcı olabilir ve hatta TikTok pazarlaması için size fikir verebilir.

Hashtag kullanmak, içeriğinizi kategorize etmenin harika bir yoludur, kullanıcıların içeriğinizi bulmasını kolaylaştırır ve ayrıca TikTok algoritmasının doğru kişilere gösterilmesine yardımcı olur.

Tiktok'ta hashtag kullanmak için ipuçları:

  • Hedef kitlenize ulaşmak için niş hashtag'leri kullanın
  • Popüler ve niş hashtag'lerin bir karışımını kullanarak daha geniş bir kitleye ulaşın
  • Gönderi başına en fazla üç ila dört hashtag kullandığınızdan emin olun
  • Hashtag'lerinizin içeriğinizle alakalı olduğundan emin olun
  • Trend olan hashtag'leri kullanın ve hashtag meydan okumalarından çekinmeyin

Üst düzey bir ayakkabı markası olan Crocs, markaya özgü hashtag'leri (#Croctober, #CrocTok, #CrocsOnRoblox, vb.) kullanmanın TikTok'taki kazanan sosyal medya stratejisinin ayrılmaz bir parçası olduğunu iddia ediyor.

9. TikTok canlı yayınından yararlanın

TikTok canlı yayınları ile kullanıcılarla gerçek zamanlı olarak etkileşime girebilir ve daha kişisel bir bağlantı oluşturabilirsiniz. Canlı yayın yapmak ayrıca marka bilinirliğini önemli ölçüde artırabilir, potansiyel müşteriler oluşturabilir ve dönüşümleri artırabilir. Tüketicilerin bu yıl sosyal uygulamalar aracılığıyla 17,2 milyar dolar harcayacağı ve bu paranın çoğunun favori içerik oluşturucularına gideceği tahmin ediliyor.

TikTok canlı yayınlarından en iyi şekilde yararlanmak için ipuçları:

  • Doğru zamanı seçin: Kitlenizin en aktif olduğu bir zaman seçin.
  • Kısa tutun: Canlı yayınınızı 30 dakikadan fazla tutmamanız önerilir.
  • Canlı yayınınızı planlayın: Bir senaryo gerekli olmasa da, canlı yayınınızı önceden planlamak odaklanmanıza yardımcı olabilir.
  • Yorumlara yanıt verin: Yorumlarına, sorularına veya isteklerine yanıt vererek izleyicilerinizi sohbete dahil edin.

10. Analitiklerle etkileşimi takip edin

TikTok büyüdükçe, alakalı kalmak için oyununuzun zirvesinde olmanız çok önemli hale geliyor. Yüksek bir TikTok katılım oranı elde etmek için içeriğinizin nasıl performans gösterdiğini, hangi içeriğin kitlenizde yankı uyandırdığını anlamanız ve içerik stratejinizi buna göre uyarlamanız gerekir.

Bir analiz aracı, TikTok etkileşimini izlemenize ve içeriğinizin nasıl performans gösterdiğini görmenize yardımcı olabilir. Markanızın katılımı, video görüntülemeleri, takipçi büyümesi, yorumlar, beğeniler ve paylaşımlar gibi metriklerle ölçülebilir. TikTok kitlenizin demografik verilerine dayanarak, takipçilerinizin nereden geldiğini, cinsiyetlerini ve en çok hangi gün ve saatlerde aktif olduklarını öğrenebilirsiniz. Tüm bu bilgilerle, içeriğinizi yankılanacak ve kitlenize ulaşacak şekilde özelleştirebilir ve hedefleyebilirsiniz.

TikTok Etkileşim Oranı Nedir ve Nasıl Hesaplanır?

Etkileşim Oranı, içeriğinizin etkinliğini ölçmenize ve kitlenizin içeriğinizle ne kadar etkileşimde olduğunu anlamanıza olanak tanıyan bir sosyal medya metriğidir.

Etkileşim oranı ne kadar yüksekse o kadar iyidir.

İşte katılım oranını hesaplamak için TikTok katılım hesaplayıcı formülü:

TikTok Etkileşim Oranı = [(Toplam Beğeni Sayısı + Yorumlar + Paylaşımlar)/Toplam Görüntüleme Sayısı] * 10

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.