TZOB Genel Başkanı Bayraktar:

TZOB Genel Başkanı Bayraktar:

"Kanatlı sektörünün kapasitesi ülke ihtiyacının çok üzerinde. İhracattaki tıkanmalar sektörü zor durumda bırakmaktadır. Yaraları sarabilmemiz için yeni bir ihracat stratejisi belirlenmelidir"-"Kanatlı eti ve kanatlı ürünleri, yumurta ve yumurta ürünlerind

ANKARA (AA) - Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, kanatlı sektörünün kapasitesinin ülke ihtiyacının çok üzerinde olduğunu belirterek, ihracattaki tıkanmaların sektörü zor durumda bıraktığını, yaraların sarılabilmesi için yeni bir ihracat stratejisi belirlenmesi gerektiğini bildirdi.

Bayraktar, yaptığı yazılı açıklamada, ağustosta geçen yılın aynı ayına göre kanatlı eti ve ürünleri ihracatının 34,7 milyon dolardan 36,6 milyon dolara yükseldiğini ifade ederek, ihracat artışının süt ve süt ürünlerinde yüzde 52,4, kanatlı eti ve ürünlerinde yüzde 5,3, yumurtada yüzde 4,9 olduğunu belirtti. Bayraktar, süt ve süt ürünlerinde ocak-ağustos döneminde ihracatın 186,8 milyon dolardan 221,9 milyon dolara çıkmasına karşın, kanatlı eti ve ürünlerinde 311,2 milyon dolardan 225,2 milyon dolara, yumurtada 186,6 milyon dolardan 160,5 milyon dolara inmesinin ihracatta geçen yılki performansın yakalanamadığının bir göstergesi olduğunu kaydetti.

Kanatlı eti ve ürünlerinde 8 aylık üretim azalmasının da yüzde 1,8'i bulduğuna dikkati çeken Bayraktar, "Kanatlı sektöründe üreticilerimiz zor durumdadır. 8 aylık dönem değerlendirildiğine, son aylarda hem üretimde hem ihracatta artışlar yaşansa da yaraları saramadığımız görülmektedir." ifadesini kullandı.

Bayraktar, kanatlı sektörünün milyonlarca kişiye istihdam sağlayan, çok büyük miktarlarda üretim yapan, yüz milyonlarca dolar döviz girdisi sağlayan bir sektör olduğuna dikkati çekerek, Türkiye'nin son teknolojiyi en iyi kullanan sektörlerinin başında geldiğini vurguladı.

Sektörün kapasitesinin ülke ihtiyacının çok üzerinde olduğuna işaret eden Bayraktar, şunları kaydetti:

"İhracattaki tıkanmalar sektörü zor durumda bırakmaktadır. Yaraları sarabilmemiz için yeni bir ihracat stratejisi belirlenmelidir. İhracat yapmak ve bu ihracatı sürekli artırmak zorundayız. Dünyada çok büyük miktarlarda kanatlı eti ve kanatlı ürünleri, yumurta ve yumurta ürünleri, süt ürünleri talebi var. Bu talep değerlendirilmeli, başta Ortadoğu olmak üzere yakın pazarlara yoğunlaşılmalı, mevcut pazarlarda pazar payını artırıcı tedbirler alınmalıdır. Suudi Arabistan, bizden tavuk eti almıyor. Kanatlı eti ve kanatlı ürünleri, yumurta ve yumurta ürünlerinde, Suudi Arabistan ve Ortadoğu’ya ihracat mutlaka artırılmalı. İhracatta Afrika ülkeleri, Gürcistan gibi ülkelerde de pazar payımızı artırıcı destekler hayata geçirilmelidir. Rusya ile düzelen ilişkilerin bu ülkeye yönelik kanatlı ürünleri ve yumurta ihracatını artırmasını bekliyoruz. Bu pazarlara özel teşviklerle daha fazla açılmalıyız."

-"Çiğ süt fiyatlarının artmaması üreticiyi suistimaldir"

Bayraktar, sanayiye aktarılan inek sütü ile ilgili olarak da ocak hariç 2016’nın tüm aylarında ihracatın sürekli artmasına rağmen bunun üretici fiyatlarına yansımadığını belirterek, üreticilerin sattığı çiğ süt fiyatlarının 24 aydan fazla süredir yerinde saydığına dikkati çekti.

Fiyatların, üretimin en az olduğu dönemde de sabitlenmesinin kabul edilemez bir durum olduğunun altını çizen Bayraktar, "İhracat artıyorken böyle davranılması açık bir suistimali göstermektedir.” değerlendirmesinde bulundu.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :