Türkiye İnovasyon Haftası Anadolu Buluşmaları

Türkiye İnovasyon Haftası Anadolu Buluşmaları

TİM Başkanı Büyükekşi: - "Özellikle inovasyona dayalı yüksek teknoloji ile yoğunlaşmış bir sanayi ağı oluşturmamız gerekiyor. Özgün marka ve geniş pazarlama alanına sahip bir Türkiye'yi yaratmak zorundayız"- Adana Valisi Demirtaş: - "Geleceğe dönük hedefl

ADANA (AA) - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Özellikle inovasyona dayalı yüksek teknoloji ile yoğunlaşmış bir sanayi ağı oluşturmamız gerekiyor. Özgün marka ve geniş pazarlama alanına sahip bir Türkiye'yi yaratmak zorundayız. Marka ürünler ve yeni üretim tekniklerini mutlaka keşfetmemiz gerekiyor. Bunun da yolu Ar-Ge, tasarım, markalaşma ve inovasyon." dedi.

Büyükekşi, TİM ve Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) tarafından Ekonomi Bakanlığı'nın koordinatörlüğünde Adana'da 27-28 Ekim'de yapılacak “Türkiye İnovasyon Haftası Anadolu Buluşmaları” kapsamında bir otelde düzenlenen tanıtım toplantısına katıldı.

TİM Başkanı Büyükekşi, ülke ekonomisinin en büyük 10 ekonomi içinde olmasıyla ilgili hızlı bir şekilde koşarak ve gayret ederek çalışmalarını devam ettiklerini belirtti.

2016'da Türkiye'nin küresel inovasyon endeksinde yaklaşık 15 basamak yukarı çıkarak 42 sıraya yükseldiğini ifade eden Büyükekşi, diğer taraftan ocak-ağustos dönemi ihracatında yüksek teknoloji ürünlerinin payının yüzde 3,4 olduğunu ancak 2023 hedefi olarak bunu yüzde 10'a çıkarmayı hedef olarak kendilerine belirlediklerini aktardı.

Büyükekşi, bu hedeflere ulaşabilmek için ülkenin her zaman inovasyon ve Ar-Ge çıtasını mutlaka daha yukarılara çıkarmaları gerektiğine işaret ederek "İhracatımızı da inovasyonla uçurmamız gerekiyor. İhracatçıların özellikle kanadının inovasyonda olduğunu düşünüyoruz. Ar-Ge, tasarım ve markalaşmada da olduğunu düşünüyoruz." ifadesini kullandı.

Büyük işler başarmanın yolunun önce hayal kurmaktan geçtiğini, kendilerinin de 2023 hedefini belirlerken önce hayal ettiklerini, daha sonra hayallerini bir yol haritası haline getirdiklerini şimdi de bu hayalleri Ar-Ge, inovasyon, marka ve tasarımla resmetme çalışmalarını yaptıklarını aktardı.

- Türkiye için inovasyonun önemi

Büyükekşi, inovasyonun insanlık tarihi kadar eski olduğunu, her inovasyonun tarihin akışını değiştiren zincirleme bir reaksiyon başlattığına dikkati çekti.

Bugünün inovatörlerinin bir nevi gelecekteki yaşam mimarları olduğunu dile getiren Büyükekşi, şöyle devam etti:

"Bu noktada bizim de üzerimize düşen son derece önemli görevlerimiz var. 2023 hedeflerimizde Ar-Ge'nin Gayri Safi Yurtiçi Hasıla içindeki payını yüzde 3'e çıkarmayı hedefliyoruz. Şu anda bu rakam geçen sene itibariyle ilk olarak 1 'in üzerine çıktı. Bunu yaparken de özellikle inovasyona dayalı yüksek teknoloji ile yoğunlaşmış bir sanayi ağı oluşturmamız gerekiyor. Özgün marka ve geniş pazarlama alanına sahip bir Türkiye'yi yaratmak zorundayız. Marka ürünler ve yeni üretim tekniklerini mutlaka keşfetmemiz gerekiyor. Bunun da yolu Ar-Ge, tasarım, markalaşma ve inovasyon. Ancak bu sayede geleceği fethedebiliriz diye düşünüyoruz."

Büyükekşi, bu düşüncelerle geleceğin sektörlerini, fikirlerini desteklemek ve bunları ortaya çıkarmak için hızlı bir şekilde çalışmaları gerektiğini belirtti.

- Çocuk ve gençler için inovasyon

Büyükekşi, tüm etkinliklerine Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başbakanlık döneminde de destek verdiğini belirterek, bu durumun kendilerine motivasyon sağladığını dile getirdi.

Düzenledikleri etkinliklerin sadece kendileri için değil Türkiye'nin geleceğiyle ilgili olduğunu, konunun herkesin meselesi olduğuna anlatan Büyükekşi, eğitimin önemine dikkati çekerek çocukların baskı altına alınmadan özgür bir biçimde yetiştirebilmeleri halinde inovasyonun en ilk şartını yerine getirmiş olacaklarını anlattı.

Türkiye'nin bu aşamadan sonra mutlaka bir sıçrama yapması, bunu yapabilmesi için de inovatif şirketleri dünya pazarlarına açması gerektiğini ifade eden Büyükekşi, bugün Candy Crush'ın değerinin 5 milyar doları, elektrikli otomobil üreten Tesla'nın değerinin de Mercedes'i geçtiğini ifade etti.

Büyükekşi, Türkiye'de sahip olduğu genç nüfusun inovasyona inandırılmasının, onları bu şekilde motive edilmesinin son derece önemli olduğunu belirterek, "Gençlerimize bu konuda büyük destek vermemiz gerekiyor. Onları cesaretlendirmemiz gerekiyor. TİM AKİB olarak bu yıl da elimizden gelinin en iyisini yapmak için büyük bir çaba içinde olacağız. Gençlerimizi, inovasyon bayrağını taşıtacak yegane varlıklarımız olarak görüyoruz." diye konuştu.

Büyükekşi, Adana'da 27-28 Ekim'de yapılacak etkinlikte yurt içi ve yurt dışından sanayici, akademisyen, girişimci, inovasyon tutkunlarını aynı çatıda buluşturacaklarını, paneller, konferanslar workshoplar, sergilerle dolu bir program gerçekleştireceklerini sözlerine ekledi.

- "Hayali olmayan hiçbir şeyi gerçekleştiremez"

Adana Valisi Mahmut Demirtaş da inovasyonun önemine değinerek, "Geleceğe dönük hedefleri olan iş adamlarımızın çok büyük hayalleri ve hedefleri var. Hayali olmayan, hiçbir şey gerçekleştiremez. Ülkemizin de inşallah kısmet olursa 2023'te çok büyük hayalleri var. Ticaret hacminin 500 milyar dolara çıkarılması, onuncu büyük ülke olması... Bunları ancak inovasyonla gerçekleştirebiliriz." diye konuştu.

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, organizasyona ev sahipliği yapmaktan gurur duyduklarını dile getirdi.

AKİB Koordinatör Başkanı ve Adana Sanayi Odası (ADASO) Başkanı Zeki Kıvanç da geçen yıl ki etkinliği 10 bin kişinin ziyaret ettiğini, bu yıl bu rakamı daha yukarılara taşımak istediklerini ifade etti.

İnovasyon kültürünün içselleştirilmesi ve özümsenmesinin kalkınmadaki önemine değinen Kıvanç, "Sadece laf değil, iş üretmeli, kurduğumuz hayalleri hayata geçirmek için çok ama çok çalışmalıyız." dedi.

- Sponsorlar

Etkinliğin sponsorlarından Türk Ekonomi Bankası (TEB) Genel Müdür Vekili Turgut Boz, banka olarak inovasyona önem verdiklerini anlattı.

Gelişmiş ülkelerde, çevreye duyarlı tüketici tercihiyle karşılaştıklarını anlatan Boz, "Tüketici tercihlerinde ne değişti diye baktığınızda, tüketici 'benim ihtiyaçlarıma hızlı cevap vereceksiniz, fiyatı makul olacak, kaliteli olacak' diyor. Biz de banka olarak inovasyonun geliştirilmesi için çok farklı şeyler yapmaya başladık." diye konuştu.

- "THY olarak inovasyon ve Ar-Ge'ye önem veriyoruz"

Türk Hava Yolları (THY) Adana Satış Müdürü Sait Arslan da organizasyonda yer almaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi.

Aynı coğrafyada ortak bir kader yaşadıklarını anlatan Arslan, şunları kaydetti:

"2023 hedefleri doğrultusunda kader birliğimize devam ediyoruz. Her sektörde olduğu gibi havacılık sektöründe de rekabet had safhada yaşanmakta. Bu konuda inovasyon ve Ar-Ge'nin önemi yadsınamaz. 60 milyonun üzerinde yolcu taşıyan bir havayolu şirketiyiz, bugün 335 uçağımız var, 116 ülkede 295 destinasyona yolcu taşıyoruz. Artık yenilikçi ürünlere gereksinim ortaya çıkıyor. Bunun neticesinde THY olarak inovasyon ve Ar-Ge'ye çok önem veriyoruz."

- "Türkiye'nin ilk akıllı otobüsünü üreten şirketiz"

TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik de şirketlerinin inovasyon konusunda, Türkiye'de örnek gösterildiğini, bu konuda iyi adımlarla ilerlediklerini dile getirdi.

Dünyada 66 ülkeye satış yaptıkları bilgisini veren Çelik, "TEMSA, Amerika'ya Amerika dışından satış yapabilen iki şirketten bir tanesi. Bunun yanında Türkiye'nin ilk akıllı otobüsünü üreten şirketiz." dedi.

Çelik, şirketlerinin inovasyon ve Ar-Ge konusundaki yatırımlarını da anlattı.

Toplantıya, bölge belediye başkanları, üniversite yetkilileri, oda ve borsa başkanları, sivil toplum kuruluşları temsilcileri ile davetliler katıldı.

Türkiye İnovasyon Haftası Anadolu Buluşmaları

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :