Türkiye dünya ikincisi oldu: ABD ile yarışıyoruz

Türkiye dünya ikincisi oldu: ABD ile yarışıyoruz

Türkiye 200 milyon dolarlık dizi ihracatıyla ABD'den sonra ikinci oldu. Sektör, dizilerle Türkiye'nin tanıtımına da ciddi katkı sağlıyor

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, dünya insanlarınn hayat algısı ve yaşam tarzını en çok etkileyen sektör olan sinema ve TV endüstrisinin 2017 yılında 100 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağını belirterek, “Türkiye özellikle dizi sektöründe liderliğe oynuyor. ABD’den sonra en fazla dizi ihracatı yapan ikinci ülke konumundayız. Türk mallarını tanıtmak için ürün ve marka yerleştirmeye daha fazla önem vermeliyiz. Bu sayede Türk mallarının ihracat potansiyelini artırarak, kültür ürünleri ihracatımızı 2023 yılında 2 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

İhracatçı birliği kurulacak

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ile milyonları ekrana kilitleyen Amerikan yapımı Lost dizisinin yönetmeni Bobby Roth’un da katıldığı “Dünya Sinema ve TV Endüstrisinde Yükselen Değer Türkiye” panelinin açılışını yaptı. Sinema ve TV endüstrisinin çağın en etkili meslek gruplarından birisi olduğunu söyleyen Büyükekşi, sinemanın dünyada ilaç ve silah sanayiinden sonra geldiğini, 2013 yılında 88 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını, 2017 yılında bu rakamın 100 milyar, 2018 yılında ise 110 milyar dolar olacağının tahmin edildiğini dile getirdi. Büyükekşi, Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği’nin kültürel hizmet ihracatının bir birlik çatısı altında toplanması ve sektör yol haritasının belirlenmesi konusunda Ortak Akıl Çalışması yapacağını söyledi. Bu endüstrisinin Türkiye’nin tanıtımını yapması için çok önemli bir araç olduğuna dikkat çeken Büyükekşi, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz de TİM olarak önemli bir çalışmaya imza attık. Türkiye’nin dünyada kullanacağı yeni logo ve sloganı kamuoyuna tanıttık. Yeni sloganımız: TURKEY, “Discover the Potential”. Bu slogan ile tüm dünyaya bir teklif yapıyoruz. Gel, bu potansiyeli keşfet. Keşfet ve kendine değer kat. Keşfet ve zenginleş. Keşfet hepimiz kazanalım..."

Sanatla imaj tazeleyeceğiz

EKONOMİ Bakanı Nihat Zeybekçi de, “Türk film, dizi sanatının artık kültür coğrafyamızda etkin olmaya başladığını görüyoruz. Bu da etkin olduğumuz coğrafyalarda giyilen kıyafetler, oynanan oyunlar Türkiye'den örnek alınacak demektir. Kültürümüzü filmlerimizle, sanatımızla dünyaya doğru şekilde anlatarak 'Geceyarısı Ekspresi' filmindeki algıyı değiştireceğiz” dedi.

77 ülkeye Türkiye tanıtımı

BÜYÜKEKŞİ, yakında hem gazetelerde, hem de TV'lerde Türkiye markasının tanıtılması için çalışmalar yapacaklarını söyledi. Şu anda benzeri bir çalışmayı İngiltere'nin yaptığını belirten Büyükekşi, Türkiye'nin tanıtılması için özellikle yurtdışında çalışmalar yapacaklarını anlattı. Büyükekşi, 12 Kasım'da gerçekleşecek Brezilya-Türkiye maçının yaklaşık 77 ülkeden naklen yayınlanacağını, bu maçtan önce 35 saniyelik bir reklamla Türkiye'nin yeni logosunun tanıtılacağını söyledi.

 

Kaynak : AKŞAM