"Türkiye, Akaryakıt Yatırımcıları İçin İyi Bir Pazar"

"Türkiye, Akaryakıt Yatırımcıları İçin İyi Bir Pazar"

BP Akaryakıt Türkiye Yatırımlar Müdürü Koçak:

MURAT TEMİZER - BP Akaryakıt Türkiye Yatırımlar Müdürü Halil Koçak, Türkiye’nin akaryakıt yatırımcıları için iyi bir pazar olduğunu ve Türkiye'nin istasyon kalitesi açısından Avrupa’dan daha ileri düzeyde olduğunu söyledi.

Türkiye akaryakıt sektörünü AA muhabirine değerlendiren Koçak, akaryakıt piyasasının Türkiye’de yatırımcılar için iyi bir pazar olduğunu ve satış rakamlarının da bunu gösterdiğini ifade etti.

Koçak, Türkiye’nin istasyon ve hizmet kalitesi açısından Avrupa’da birçok ülkeden çok daha iyi durumda olduğunu belirterek, "Türkiye genel anlamda iyi bir pazar. Operasyonel maliyetler açısından tabii ki giderimiz fazla. Dünyanın çoğu yerinde self servis var ama Türkiye’de insanlar çalışıyor. Bu da istasyon giderlerini artırıyor. Operasyonel karlılık azaldıkça da insanlar zor durumda kalıyor. Türkiye’de 12-13 bin tane istasyon var. Giderler de değişkenlik gösteriyor" diye konuştu.

Şehir içindeki istasyonların sayısının iyi olduğunu, ancak şehir dışı istasyonlar da dahil edildiğinde istasyon başı satış rakamlarının düşük olduğuna işaret eden Koçak, şöyle devam etti:

"İstasyonlarda faaliyet bir şekilde devam ediyor. Bunun arkasında kayıtdışılık çok önemli bir etken. Bir tarafta Suriye mazotu, on numara yağ ve kaçak akaryakıt dikkate alınırsa, onlarla rekabet etmek için aynı şekilde hareket edilemez. Öyle bir sıkıntımız var. İşin bir boyutu da oradan kaynaklanıyor."

BP’nin ileriki yıllarda stratejik olarak büyümek istediğini açıklayan Koçak, Türkiye’de sayısı 650 olan istasyonlarını 800’e çıkarmak istediklerini belirtti. Koçak, sözlerini şöyle tamamladı:

"Son 4 yılda her yıl 40’a yakın istasyon açtık. Bu sene sektörde belki de 6 bine yakın istasyonla kontrat yenilenecek. Şirketler bayileriyle anlaşma sağlayacak. Bu dönemde tabii bayrak değiştirmeler de olabilir. Biz de bunu büyümemiz için bir fırsat olarak gördük. Hazırlıklarımızı yaptık. Ana hedefimiz büyümek.

Türkiye’de 103 yıldır faaliyetteyiz. Kolaylıkla sadece anlaştığımız istasyonları kurumsal kimlikle yapalım geçelim demiyoruz. Altyapısı, toprak kirliliği ve elektrik sistemi gibi birçok şeyi kontrol ediyoruz. Seçki kurallarımız var. Bu da bizim artımız. Bu olumlu ama bir yandan da bizi rakiplerden geride bırakıyor. Bizden transfer edilen istasyonlar sadece giydirilirken biz sıfırdan yenileme yapıyoruz. BP’nin altyapısı çok iyidir, sıkıntı yoktur bunu diğer firmalar da biliyor ama biz rakiplerden aldığımız istasyonların her tarafına bakıyoruz. Kısaca, ana hedefimiz önümüzdeki yıllarda daha da büyümek."

Kaynak:Haber Kaynağı