Turizmde 'Z' Kuşağı ile Tanışın

Turizmde 'Z' Kuşağı ile Tanışın

X kuşağının deneyimli yöneticileri ve Y kuşağının profesyonellerinden sonra bireysellikten yana olan “Z kuşağı” da turizm hayatına atılıyor.

X kuşağının deneyimli yöneticileri ve Y kuşağının profesyonellerinden sonra bireysellikten yana olan “Z kuşağı” da turizm hayatına atılıyor. Diğer kuşaklardan farklı beklentilere ve öğrenme biçimlerine sahip olan bu yeni kuşak, dijital süreçlere de son derece hakim olmalarıyla otel işletmelerini dönüştürmeye hazırlanıyor.

                      turizmde-.jpg

Ramada Plaza Konya İnsan Kaynakları Müdürü Hasibe Kart;  “Özellikle turizm sektöründe staj imkanlarıyla çalışma hayatına atılan Z’ler birkaç yıla kadar üniversitelerinden mezun olup otelcilik hayatımızın dinamiklerini değiştirecek. Hızlı öğrenen ve gelişim gösteren kişilerden oluşan Z kuşağı, teknolojinin içerisine doğduğu için tüm gelişmelerle de yakından ilgili. Örneğin X lerden önce markanızın sosyal medya üzerinden bilgilerini paylaşıyor, beğeniyor, yorumluyor ve retweetliyorlar. Bilginin ve zamanın hızına çok kolay adapte olabilen bu bireyler, çalışırken eğlenmenin ve sürekli öğrenmenin peşinde. Bu yüzden Z kuşağını istihdam etmeye başlayan biz İK departmanlarının yeniliklere açık olması ve iş süreçlerini eğlenceli ve yaratıcı hale getirmesi şart haline geldi. Z kuşağının detaylarda boğulmama, sonuca odaklanma ve kompakt düşünme yeteneklerinin iş hayatında yararlı olacağını, takdir kavramını yeni kuşaklarla iletişimde daha sık kullanmamız gerektiğini stajyerlerimiz ile birlikte görmeye başladık. Tabi X ve Y kuşaklarına göre aidiyet duygularının olmadığını, takımdaşlık değil bireysellikten yana davranış sergilediklerini, mesai kavramının onlar için bir bariyer olduğunu da görüyoruz. Yine de yeni neslin bu farklı özelliklerinden korkmamak gerekiyor. Z kuşağı doğru anlaşılırsa şayet, iş tempolarından memnun kalmanın muhtemel olduğunu ve bu doğrultuda çalışma sisteminin de gelişmesi ve değişmesi gerekli olduğunu İK gözü ile görmemek mümkün değil. Z kuşağının beklentilerini şeffaflık, fırsat eşitliği, kendini özgürce ifade edebildiği ve hiyerarşiden uzak bir iş yeri olarak gözlemleyen Ramada Plaza Konya İnsan kaynağı yönetimi;  X, Y ve Z kuşaklarını her birinin avantajlarını öne çıkaracak ve bu avantajları birbirlerine aktarmalarını sağlayacak bir ortamda bir araya getirmeyi amaç ediniyor” dedi.