• BIST 89.900
  • Altın 144,693
  • Dolar 3,6140
  • Euro 3,9061
  • Konya 10 °C
  • İsmailağa Cemaati referandum kararını açıkladı
  • Hollywood filminde 'Erdoğan' detayı dikkat çekti
  • Bakan Soylu 10 Bin polis alınacağını açıkladı
  • İsmailağa Cemaati referandum kararını açıkladı
  • Hollywood filminde 'Erdoğan' detayı dikkat çekti
  • Bakan Soylu 10 Bin polis alınacağını açıkladı

Tatlı Krizi İle Baş Etmek Artık Kolay

Ayşe Duran

Özellikle kendimizi mutsuz hissettiğimiz zamanlarda imdadımıza tatlı koşar. Kendimizi ya buzdolabının başında ya da bir tatlıcı da soluklanırken alırız. Bu durumu hemen hemen herkes yaşar. Peki mutsuz olduğumuzda neden ilk akla tatlı gelir? Şeker, beynimizden seratonin ve endorfin adı verilen mutluluk hormonlarının salgılanmasına yardımcı olur. Mutsuz olduğumuz zamanlarda hemen mutfağa koşmamızın ya da iş yerimizde çekmecemizden tatlı bir şeyler aramamızın nedeni de budur.

 

 

Neden Tatlı Krizim Var

Kadınların % 90’ından fazlasında adet öncesinde tatlı krizleri olur. Çünkü bu dönemde kan şekerinin düzenlenmesi zorlaşır. Ayrıca bu dönemde kan ve demir kaybı gerçekleştiği için, çikolataya karşı meyil daha fazla olur. Bunun nedeni, çikolata iyi bir demir kaynağıdır.

Çeşitli vitamin ve mineral eksiklikleri de tatlı krizlerinin nedenleri arasındadır. Bunun önlenmesi için rutin olarak kan değerlerinize baktırmayı ihmal etmeyin!

Polikistik over sendromu da kan şekerini ciddi anlamda etkilediği için tatlı isteğini artırır. Aynı zamanda polikistik over sendromu olanlar kilo almaya meyillidir. Mutlaka bir uzman kontrolünde kilo denetimi yapılmadır.

Strese bağlı olarak üzüntü ve mutsuzluk durumunda duygusal yeme bozukluğu olduğu için kişi teselliyi çoğu zaman tatlı tüketerek bulabilir.

 

Tatlı Krizinden 10 Adımda Kurtul !

Yeterli ve dengeli beslen

Güne 1 su bardağı tarçınlı su içerek başla

Kahvaltı öğününü mutlaka yap

Öğünlerinde tam buğday ekmeği tüket

Kuşluk öğününde 1 avuç içi kadar yaban mersini kurusu tüket

Öğle yemeğinde proteinli salata tüket ( peynirli salata gibi)

İkindi öğününde mutlaka 1 su bardağı ayran tüket

Çok canın tatlı isterse hafta da 2-3 gün ara öğünlerde kuru meyve, sütlü tatlı ya da bitter çikolata tüket

Akşam yemeğinde protein yanına sebze yemeği ya da salata tüket

Akşam yemeğinden sonra acıkma hissi hissedersen parfe tüket

 

Parfe Tarifi:

 

Malzemeler

4 yemek kaşığı light yoğurt

1 tatlı kaşığı toz tarçın

2 yemek kaşığı yaban mersini kurusu ya da 1 dilim ananas

2 küçük kare rendelenmiş bitter çikolata

 

Yapılışı: Bütün malzemeleri karıştırın. Difrizinize atın. Kriz anında parfeden 1 parmak kalınlığında kesip gönül rahatlığıyla tüketin. Afiyet olsun.

 

Diyetisyen Ayşe DURAN

Konya Özel Selçuklu Hastanesi

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim