Sürücü kursları destek bekliyor

Sürücü kursları destek bekliyor

Okyanus Sürücü Kursları Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Şenol, “Devletin sürücü kurslarına teşvik vermesini istiyoruz” dedi.

Sektörün en büyük sorunlarından olan; Taban fiyat, kota, 4 araba zorunluluğu gibi yaptırımların sürücü kurslarını iş yapamaz hale getirdiğini söyleyen Okyanus Sürücü Kursları Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Şenol, “Devletin sürücü kurslarına teşvik vermesini istiyoruz” dedi.

 

Sürücü kurslarının devletin yaptırımları karşısında olumsuz etkilendiğini söyleyen Okyanus Sürücü Kursları Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Şenol, Devletten sürücü kurslarına teşvik paketi yapmasını istedi. Türkiye’de 6 milyon işsizin olduğunu da hatırlatan Şenol, ehliyetlerin daha çok alınmasıyla işsiz olanların da iş bulabileceği söyledi. Şenol, sürücü kurslarının en büyük giderlerinden birinin araçların yakıtı olduğunu söyleyerek, “Devletin, sürücü kurslarına da destek vermesi lazım” dedi. Açıklamalarına devam eden Şenol, “Biz normal insanlar gibi yakıt paralarını hiçbir indirim olmadan ödüyoruz. Devletin diğer alanlarda da teşvik ettiği bir alanımız yok. Biz istiyoruz ki yakıtlarda biraz indirim yapılabilir, araçları alırken ÖTV’lerde biraz indirim uygulanabilir, çünkü biz hem akaryakıt, hem yedek parça sektörüne can veren kurumlarız. Araçlarda değişmek ve yenilenmek zorunda olduğu için yıl içinde bazı yerleri yenilemeli ve değiştirmelisin. Bunların yanında sıfır ve ikinci el otomotiv sektörünü canlı tutuyoruz. Sürücü kurslarının ekonomiye bu kadar katkısı hafife alınmadan bizzat teşvik paketleri yapılması gerekiyor. Bu sektör herhangi bir yardım ve teşvik olmadan, sürücü kursları KDV bazında yüksek oranda gelir sağlıyor. Bizler eğitim ücretlerini sınav ücreti olarak değerlendiriyoruz. . Türkiye’de ehliyet verebilecek tek yetkiye sahip olan kurumlar sürücü kurslarıdır” şeklinde konuştu.

“2001 YILINDAN ÖNCEKİ EHLİYETLER TEKRAR GÜNCELLENMELİ”

Stajyer ehliyet sürecinin sürücü kurslarını etkilediğini aktaran Rıza Şenol, “Türkiye genelinde bir anda kayıtlar durdu. Ocak şubat döneminde kayıt yaptıran adaylar şu anda mezun vermeye başladılar. Biz adaya hız, alkol, ölümlü bir kazaya karışmadıktan sonra ehliyetlerini iptal olmayacağını söylüyoruz. Stajyer ehliyet döneminin geriye dönük olması da gerekiyor. 2001 yılından önceki olan ehliyetlerin tamamı yeniden eğitimden geçmesi gerekiyor. Eski döneminde yazılı sınavları yerel yönetimler yaptı. Bu sınavlarda herkes bir şekilde ehliyet aldı. Bizim istediklerimiz yeni ehliyet değiştirilirken insanların yeniden bir eğitime tabi tutulması, güncellenmesi gerekiyor. Bu sistem Avrupa ülkelerinin birçoğunda yıllar önce uygulanmaya başlanılmıştır. Geçmişe dönük ehliyetini alan vatandaşlar tekrar eğitimden geçiriliyor. Devletimiz artık yolları genişletti, yeni levhalar yapıldı. Bunların yanında mecburen eski ehliyet alanların da hepsi yeniden eğitime tabi tutulması gerekiyor. Sağlık raporu veya diğer evraklar günlük olarak tamamlanabilir, ama bir eğitimi sürücü kurslarından başka alabilecekleri yer yok. 2016 yılında çıkan yeni yönetmelikte trafik derslerinin yanında trafik eğitim ve adabı dersi vermekteyiz. Bu dersi sadece 2016 yılında alan öğrenciler görmüştür, fakat bu dersin daha geriye dönük verilmesi tamamen ülkenin faydasına olacaktır. Bunun gerekliliği ülkemiz milyarlarca para harcayarak bölünmüş yol yaptı. Hala kaza oranlarını düşüremedik. Bunların nedenleri eğitimsizlikten kaynaklanıyor. Özellikle ticari araçlar, taksi, dolmuş, otobüs şoförleri ve bütün servis şoförlerini bu eğitimden geçmesi gerekiyor. Trafiği en aktif olarak kullanan insanlar bu şoförlerdir. Bu eğitimi öncelikle bu insanların alması gerekiyor. Geriye dönük Trafik Eğitimi ve Adap dersini geçmişe dönük yapılmalı. Yeni düzenlemeler yaparken de ehliyet değiştirirken Trafik Tescil Şube Müdürlüğü’nde fotoğraf ve sağlık raporlarını yanında sürücü kurslarından Trafik Eğitimi ve Adap dersi aldığına dair belgeyi de istemeleri gerekmektedir. Bu uygulama ülkemizin faydasına olacaktır” şeklinde konuştu.

“HARÇ PARALARI YÜKSEK!”

Ehliyet sınav paralarının tamamen resmi rakamlar olduğunu açıklayan Şenol, “direksiyon sınavının ilkinden geçemeyen aday diğer direksiyon eğitimi için 180 lira yatırmak zorundadır. Bunun üstü veya azı kesinlikle söz konusu değildir. Bu ücretin karşılığınıza da iki saat direksiyon eğitimini vermek zorundadır. Sınav paraları zaten Milli Eğitim Bakanlığından yatıyor. Bunların yanında devlet harç paralarını azaltması gerekiyor. Bunların bir çoğunun ehliyeti olmuş olsa iş imkânı bulabilecekler. Ehliyet olmadığı için iş ilanlarına cevap veremiyor. Devlet bu konuyla ilgili teşvik verdiğinde hem vatandaşlar için hem de sürücü kursları için daha iyi sonuçlar ortaya çıkacaktır. Kurs ücretlerini yanında Harçlar yüksek olduğu için vatandaşlarımız sürücü kurslarına kayıt yaptırmaya korkuyorlar. Bu konuda da işsiz olan vatandaşlar belli bir kuruma şikâyet ettikleri zaman bu harçları düşük veya hiç almaya bilir. Böyle olduğu zaman işsizlik oranı azalmış olacak ve sürekli ilişkide olduğumuz diğer sektörlerde daha canlı olmuş olacaktır” dedi.

Servet R. Çolak– Memleket