• BIST 97.713
  • Altın 144,103
  • Dolar 3,5652
  • Euro 3,9996
  • Konya 16 °C
  • FETÖ'den "ByLock helal fetvası"
  • Bakan açıkladı: PTT'ye 5 bin kişi alınacak
  • Gülen'in pasaport iptaline ilişkin yasal süreçte sona gelindi
  • FETÖ'den "ByLock helal fetvası"
  • Bakan açıkladı: PTT'ye 5 bin kişi alınacak
  • Gülen'in pasaport iptaline ilişkin yasal süreçte sona gelindi

Şirket aracı..

Esat Çoğal

Şirket aracı kullananlar

Araştırma firmalarının yaptıkları araştırma sonuçları elime geçti ve sonuçlar felaket.

Türkiye’deki şirketlerin en büyük 3 giderinden birinin filo harcamaları olduğu belirtiliyor. Ayrıca, şirketlerinin filo giderlerindeki en büyük kalemi yüzde 36 ile yakıt oluşturuyormuş.

Akaryakıt giderini yüzde 23 ile amortisman (2. el değeri), yüzde 16 ile faiz, yüzde 11’le sigorta ve yüzde 9’la bakım onarım giderleri takip ediyormuş. Avrupa’da ise filo giderlerin en büyüğü % 42 ile amortismanmış.

Avrupa’da yapılan araştırmaya göre de, (Dikkat edin AVRUPA) işi gereği araç kullananlar, trafikte hem kendilerini hem de başkalarının hayatını tehlikeye sokuyormuş. Mesleğinin gereği olarak araç kullananlar, daha çok aşırı hız yapıyor ve güvenli seyir mesafesi kuralını ihlal ediyormuş. Siz düşünün artık, Avrupa’da durum böyleyse Türk şirketlerinde şirket aracını kullanan çalışanlar ne yapar Allah bilir.

4 bin 500 kişi arasında yaptıkları araştırma sonucunda, mesleği gereği gün boyu araç kullananların yüzde 61’inin (ki bu bana göre çok ciddi bir rakam), güvenli seyir mesafesi kuralına uymadıklarını, yüzde 74’ünün otoyolda hız sınırını aştıklarını tespit etmişler. Sivil toplum örgütü ‘Brake’, araştırmanın sonucunun çok önemli olduğunu belirtmiş.

Şirket aracı sürücülerinin, zamana karşı yarıştıkları neredeyse kesin.

Şirket aracı sürücüleri ile yaptığım söyleşide, zamana karşı yarıştıkları için "kendilerini baskı altında" hissettiklerini söylediler.

Şimdi sevgili okurlar; Sevgili şirket aracı kullananlar; kotasız, yani hedefsiz bir şirket olmaz olamaz, plansız, programsız bir şirket olmaz yada olamaz. O zaman bizlerin ne yapması gerekiyor; en kötü plan plansızlıktan, en kötü program programsızlıktan iyidir, felsefesinden yola çıkarak, zamanı iyi kullanmamız lazım. Yani rutin planlarımızı iyi yapıp öncelikli olan işlerimizi tespit edip en önce o işimizi halletmemiz gerekiyor.

Bu araştırma sonuçların hiç biri bu kadar kötü çıkmasa da, 23 yıla yakın bir zamandır şirket aracı kullanan özel sektör çalışanıyım. Tanıdığım tüm şirket çalışanlarına söylediklerimi sizlerle de paylaşmak istedim.

Allah’tan siz bir araba isteyeceksiniz. Sonra siz bir firma çalışanı olacaksınız; Allah size bir şirket aracı verecek, biz o aracın yakıtına, bakımına, yıkamasına, pas pasına, lastiklerinin değişimlerine, tamirine, vergisine algısına, bandrolüne, vizesine, kaskosuna karışmayacaksın! Hafta sonunda istediğin şekilde kullanıp, istediğin yere gideceksin Eee sonra! Şirket aracında sis yok, şirket aracımda park sensörü yok, otomatik değil, 1.6 değil, verdikleri araç şu marka bu marka, clio benimki kılmıyo.

Şirket aracı kullanan çalışanların, bırakın 5 vakit namaz kılmasını, işe çıkmadan önce kuşluk, akşamla yatsı arası evvabin, gece de en az iki rekat teheccüd (gece namazı) kılıp, Allah’ına ekstra şükredip dua etmesi gerekir. Benzinin 4.49 TL olduğu, dizelin 4 TL’ye yaklaştığı bir ortamda serzenişleri bir kenara bırakalım. Dua edelim dua!

Şirket, araçlarımızın bizlere birer emanet olduğunu unutmadan kullanıp, emanete adam gibi davranıp müslümana yakışır bir şekilde kullanalım.

Hoşca sağlıcakla kalın ama en önemlisi, şirket araçlarına adam gibi binen adam kalın.

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
yusuf yusuf
21 Eylül 2014 Pazar 20:44
20:44
biri verir biri biner,birini de derdi tasası tutar,sen işine bak da adamlığı başkalarından öğrenelim.
212.252.166.87
erken eşmekaya
05 Nisan 2012 Perşembe 17:12
Vay bababm vay
Esat bey nerdee sizin gibi şirket aracı kullananlar , insanlar istedikleri şeylere çok kolay ulaştıkların , şükür bitti şükretmeyi unuttuk.Önce insan şun düşünmeli ben ne idim ne oldum.Not:Bu haftaki yazınızı göremedik...
88.252.96.23
Mehmet Akif Çiçek
28 Mart 2012 Çarşamba 18:33
Belediye Otobüslerinin Nereye ?
esat abıcım,helal olsun şirket aracları ancak bu sekılde anlatılabılırdı,sirket calısanları bakkala dahı arabayla gıderken normal vatandaslar,bu devırde kontaga basmaya korkuyor.diline aklına saglık abıcım....
78.186.23.246
ahmet yılmaz
28 Mart 2012 Çarşamba 18:21
sorumluluk ve adalet
esat kardeşim iyi bir konuya temas etmiş.kendine verilen emanete sahip çıkmak lazım.ancak bu biliç ve şuur sadece şirket aracına binenler için olmamalı.peki devletin resmi aracını banasnın malı gibi kullananlara ne demeli,idareciyi bıraktıktan sonra çarşıya pazara,pikniğe giden makam şöforleri var.ilçelere,kasabalara resmi araclarala konyadan gidip gelen belediye başkanlarını da yaz
46.196.131.77
emel sarıkaya
28 Mart 2012 Çarşamba 14:27
şükretmek lazım
güzel ve yararlı bir yazı olmuş herkezin okumasını tavsiye ederim. kesinlikle hayatımızda bazı düzenlere yer vermemiz lazım. ayrıca bu yazıya emek vermiş esat beye teşekkür ederim güzel konuya değinmiş.
95.9.180.8
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim