• BIST 108.392
  • Altın 143,183
  • Dolar 3,5328
  • Euro 4,1224
  • Konya 15 °C
  • MİT tırlarının durdurulmasına ilişkin yeni iddianame kabul edildi
  • ''FETÖ'cülerin yeni üssü Latin Amerika''
  • TRT'den  FETÖ açıklaması
  • MİT tırlarının durdurulmasına ilişkin yeni iddianame kabul edildi
  • ''FETÖ'cülerin yeni üssü Latin Amerika''
  • TRT'den  FETÖ açıklaması

Sınav Öncesi Nasıl Beslenmeliyiz

Ayşe Duran

Dışarıda Yemek Yemekten Uzak Durun

Sınav dönemine saatler kala bu dönemde, özellikle çocuklarımızın dışarıda yemek yememelerini tavsiye ediyorum. Dışarıda içeriğini bilmeden ve daha önce tüketmediğiniz besinleri tüketmek; hazımsızlık, gaz veya bağırsak düzeninde bozulmaya sebep olabilir. Evde az yağla pişirilmiş yemekleri tercih edin. Rahat bir uyku için uykudan 2-3 saat önce kafein içeren içecekler yerine melisa, lavanta gibi bitki çayları tüketin.  Stres ve gerilimin arttığı dönemde bazıları, çikolata veya tatlı yiyerek kendini rahatlatır. Aşırı miktarda şeker ve yağ tüketimi, bağırsak hareketlerini bozabilir. Sınavdan bir gün önce tatlı ihtiyacınızı sütlü ve meyveli tatlılar, kuru meyvelerle bastırmaya çalışın. Özellikle kuru meyvelerden çekirdekli siyah üzüm ve hurmayı tavsiye ederim. Sınavdan önceki gün sindirim rahatsızlıkları ve zehirlenmelere yol açabileceği için açıkta satılan yiyecekleri tercih etmeyin.

 

Çikolataya Dikkat

Konsantrasyonu artırmak için ceviz, zeytinyağı, yeşil yapraklı sebzeler, kırmızı et, pekmez, maydanoz, yeşilbiber, kivi, portakal ve kuşburnuna mutlaka beslenme planında yer verilmelidir. Yeterli miktarda çikolata stresi azaltarak mutluluk verebilir; ancak fazla tüketimin konsantrasyonu düşürebileceği unutulmamalıdır. Sınav sırasında çikolata, şeker gibi kan şekerini hızlı yükselten besinler yerine kuru meyveler ve ceviz, fındık, badem gibi kuruyemişler tercih edilebilir.

 

Altın Öğün: Kahvaltı

Altın öğünümüz olan kahvaltı öğününü atlamayın. ece boyu açlıktan sonra, vücudumuz ve beynimiz güne başlamak için acil olarak enerjiye gereksinim duyduğundan, kahvaltı yapılmadığı takdirde dikkat daha çabuk dağılmakta, baş ağrısı ve yorgunluk oluşmaktadır.

 

Önemli Uyarılar!

Sınavdan bir gün önce kuru baklagiller gibi gaz yapıcı besinler, lif ve yağ içeriği yüksek besinlerin tüketiminde dikkatli olunmalıdır. Kafein içeren yiyecekler adrenalinin serbest kalmasına böylece stres düzeyinin artmasına neden olabilmektedir. Bu nedenle günlük kahve tüketimin en fazla 2 fincan kahve/çay ile sınırlandırılması önemlidir. Asitli, gaz içeren içeceklerden, aşırı tuzdan ve daha önce denenmemiş çay, yiyecek ve içeceklerden uzak durmanızı tavsiye ederim. Sınavda tüm öğrencilere başarılar diliyorum.

 

Örnek kahvaltı menüsü:

1 bardak süt  (daha önce içme alışkanlığı varsa)

2-3 dilim çavdarlı ekmek

1 adet haşlanmış yumurta ya da 1 tatlı kaşığı sıvı yağ ile yapılmış omlet

1-2 dilim peynir ( 30-60 gram)

1 tatlı kaşığı bal, reçel veya 1 meyve ya da 2-3 kuru kayısı

Domates, salatalık, biber

4-5 siyah ya da 8-10 yeşil zeytin

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim