Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

Şinanayda yavrum şinaşinanay

Böyle reklamlar oldukça hakikaten işimiz var. Sıkıntı bitmez. Amatörlük diz boyu. Hilkat garibesi işler. Nasıl karar veriliyor, kimler nasıl bir duygu ve düşünceyle onay veriyorlar ve kitlenin karşısına çıkıyor. İnanılır gibi değil.

Gelişmeler olmuyor değil. Reklamcılık anlayışını değiştiren firmalar da var. Eski reklamlarını çöpe atıp yeni reklam anlayışına geçiyorlar. Dileğimiz bu yeni reklam anlayışına geçen firma sayısının arttığı Konya’yı yaratmak.

 

Bu haftaki reklam analizimize Saraylızade reklamıyla başlayalım. Önceki aylarda da reklamlarını gördüğüm Saraylızade’yi reklam yapma hevesinde olmasından dolayı tebrik ediyorum. Ancak Saraylızade firmasına tavsiyem, düzgün bir reklam ajansından hizmet almaları ve öncelikle yeni ajansa da logolarını değiştirme briefi vermeleri. Bu tavsiyeme uysunlar, çok faydalı olduğunu görecekler.

Saraylızade’nin iki reklamında da mesaj çok karışık, ne dediği anlaşılmıyor. Bu reklamlardan kimse bir şey anlamaz. Yani reklam masrafı boşa gider.

 

 

 

 

 

 

Nihavend Makamı

Nihavend reklamıyla acemi, amatör, fantezi reklamına maruz kalıyoruz. Bir şirketin sahibinin kendi fotoğrafını koyduğu reklam anlayışı çok gerilerde kaldı diyorduk ki, bazıları hala o anlayıştaymış. Koskoca konutların tümünü bir kişi mi yaptı? Bu nasıl bir egodur! Aman Allahım! Çok yanlış. Tasarım faciası da üstüne eklenince çok felaket bir reklam ortaya çıkmış. Nihavend ve gel birleştirilmeye çalışılmış ya, bununla ne demek istenmiş anlayan beri gelsin.

 

 

Adese Kartopu

Market rekabeti kızışıyor. Akyurt marketleri de rekabete katılınca reklam mecraları market savaşıyla kaynayacak. Dileğimiz tüm sektörlerde buna benzer rekabetin yaşanması. Rekabet her zaman iyidir. Herkesi geliştirir.

Adese reklamları bazen gelişmiyor ama…

Önceki haftalarda ürünün ismini gölgeli yaparak okunurluğu düşürülmüş reklamlar yapmışlardı şimdi hem aşure hem kartopu ürünü diyerek promosyon reklamındaki etkiyi düşürmeye çalışıyorlar.

 

 

Kartopu ne ola ki! Tüketici bunu anlayana kadar sizin mesajınız anlaşılmaz olacak! Önceki dönemlerde yapılan kartopu kampanyasını reklamın başlığına koyacağınıza daha az görünür bir yere koysanız, kafa karışıklığını engellemiş olmaz mısınız?

 

Akyurt Süpermarketten Cevap Var

Geçen hafta “Büyük Açılış” diyerek iletişim yapan, Oval Çarşı’ya göre daha kaliteli billboard kullanarak Oval Çarşı açılışı mı büyük yoksa Akyurt Süpermarket açılışı mı büyük şaşkınlığı yaratan, logosunu ve internet sitesini beğenmediğimi söylediğim Akyurt Süpermarketlerin Satış ve Pazarlama Müdüründen cevap geldi. Bu cevabı aynen paylaşıyorum.

 

Sayın, Hüseyin Altunbaş

 

Öncelikle Merhaba,

Memleket gazetesinde 14 Aralık Salı günü yayınlana yazınızı büyük bir dikkatle okudum.

İyileştirmeye yönelik tavsiyeleriniz için teşekkür ederiz. Düşüncelerinizi dikkate alacağımızı bilmenizi isteriz. Akyurt süpermarket A.Ş 1983 yılında Ankara’da kurulmuş bir aile şirketidir. Güzel Konyamızda açılan yeni mağazamızla 38 modern mağazası 1000 nitelikli çalışanı ile perakende sektöründe önemli yatırımları olan yüzde yüz yerli sermayeli bir kurumuz.

Ankara’dan sonra ilk şehir dışı yatırımımızı Konya da gerçekleştirerek kalıcı yatırımlarla Konya ticaretine, istihdamına ve yerel üreticilerine destek olarak birlikte büyümeyi planlıyoruz. Aralık ayı sonunda Çaybaşı’nda ikinci mağazamız ve Şubat sonunda da Bosna Hersekte üçüncü mağazamız açılacak. Toplamda şubat ayına kadar 200 çalışan istihdam ederek Konya’ nın istihdam süreçlerine katkıda bulunmayı planlıyoruz. Ayrıca Konyamızın yerli marka ürünlerini istisnasız mağazalarımızda satışa sunduğumuz gibi pek çoğunu Ankara’daki 37 mağazamızda da raflarımıza koyarak büyütmeyi ve geliştirmeyi amaç edindik.

Sizi Binkonut mağazamıza davet etmek isterim. Şirketimiz reklam ve tanıtım konusunda ciddi çalışmalar ve yatırımlar yapmaktadır. Mağaza tasarımlarımızdaki özgün çalışmaları görmeniz bizleri sevindirir. İyileştirmeye yönelik tavsiyeleriniz için tekrar teşekkür ederiz.

 

Emrah Uyanık

Satış ve Pazarlama Müdürü

 

İşte bu iletişim alışkanlığı bir firmanın büyük olması için önemli bir göstergedir. Bu geri dönüşleri için özellikle teşekkür ediyorum. Türkiye’de bir çok firmada olmayan geri dönüş kültürüne sahip olmaları onların gelişmeye açık, düzgün bir firma olduğunu gösteriyor.  Başarılarının devamını diliyorum. Yeni reklamlarının yorumu da önümüzdeki hafta yapacağımı şimdiden söyleyim.

 

Son olarak bu haftayı Kırmızı Bölge yarışması ile noktalayalım. Kırmızı Bölge açıklandı biliyorsunuz. Yerel reklamcılık artık vitrine çıktı. Kırmızı Bölge yarışmasında Atlantis Medya 2 reklamla, İmece’de bir reklamla başarı ödülü kazandı. Ajanslarımızı tebrik ediyoruz. Konya reklamcılığı adına bu ödüller herkesi teşvik etmeli. Sonraki yıllarda daha fazla ödülü Konya’ya getirmek için el birliği ile çalışmalıyız.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
47 Yorum