• BIST 104.123
  • Altın 145,809
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • Konya 15 °C
  • Bylock nasıl yüklenir? Kullanan anlattı:  Yanlışlıkla oldu, bilmiyordum...Yok öyle birşey!
  • Darbe sanığı erbaş, terörist başı Gülen'den şikayetçi oldu
  • İki amirali gözaltına alan İmren'den 'darbeden haberim yoktu' savunması
  • Bylock nasıl yüklenir? Kullanan anlattı:  Yanlışlıkla oldu, bilmiyordum...Yok öyle birşey!
  • Darbe sanığı erbaş, terörist başı Gülen'den şikayetçi oldu
  • İki amirali gözaltına alan İmren'den 'darbeden haberim yoktu' savunması

SEYDİŞEHİR ÇEVRE YOLU VE ÜST GEÇİTLER.

Fahri Kubilay

Bir kaza anonsu ile hızla Seydişehir Antalya çevre yolunun Muradiye kavşağına gittim. Kazanın olduğu yer Seydişehir –Antalya çevre yolunda tek taraflı olarak en çok kaza olan kara nokta.  Nedeni ise o yoldan bir kere bile geçen sürücünün rahatlıkla fark edeceği şekilde yolun o kısmındaki yapımdan   kaynaklanan  eğim, isteyen aracı ile bir deneme yapabilir.

Bu vesile ile İncesu ve Taşağıl kavşağına yapılan üst geçitler hakkında da birkaç kelam etmek isterim.   Seydişehir Antalya çevre yolunda can alıcı üç tane kavşak var ve bu kavşaklarda sinyalizyon sistemi olmasına rağmen kazalar hiç eksik olmuyor.   Bu kavşaklarda hem kazalar eksik olmuyor hem de sürücüler   beklemek zorunda  kalarak zaman   ve  yakıt kaybına   neden oluyor.  Kavşaklar bu şekilde  hizmet  verirken   yolun  iki bölgesine   yapılan   bir garabet örneği  üst geçitlere  ne demeli..

İşin tekniği hakkında bilgi sahibi olmam mümkün değil, fakat şöyle bir bakın derim… Estetikten uzak, hiç ekonomik düşünülmemiş oldukça pahalı beton yığınlarından başka bir şey görünmüyor.  O kadar çok  beton ve   o kadar çok demir yığını ile  daha  güzel eserler çıkarılabilirimiydi   bilemem.

Bu işin karar merciinde olanlar acaba hangi cağda neye göre,  üst geçit yapımına karar veriyor, , ne şekilde   projelendirme   yapıyorlar  bilen varsa  söylesin.

 Haydi, yaptınız itirazımız yok sonuçta bizim memleketimiz yapılanın kötüsü olamaz.  Görüldüğü kadarı ile oldukça ilkel olan bu üst geçitlerin daha ekonomik daha Amma hiç uzaklara gitmeye gerek yok Konya’daki alt geçitlere baksalar bir fikir sahibi olmak için yeterli olurdu sanırım.

Diğer yandan üç aydır Seydişehir Antalya yolunun içeri kışladan başlayarak rampaların çok olduğu  yerde   trafiğe açılan yol  nasıl bir çalışma ise  üst üste  sıcak asfalt dökülmeye  devam ediyor  ve tabi ki   yol  trafiğe kapalı  şahsen buradaki çalışmayı   anlamış değilim.   Yolun en işlek zamanında kapalı olması yolu kullananlara eziyetten başka bir şey değil.

Konya Seydişehir – Antalya yolunun  diğer taraflarındaki   eksiklikleri görünce  dikkatimi çekti.  Mesela gevrekli Seydişehir arasındaki 17 km tek şerit yolda yeni bir hareketlenme var inşallah kısa sürede biter.

Ne garip değil mi yolun bir tarafında çalışma bir türlü bitirilemiyor, bir tarafta çalışma başlamıyor.   

Sonuç   olarak; Ankara -Konya- Seydişehir-Antalya  yolunu  kullanan  sürücülere   "Seydişehir  bölgesinde   dikkat olun " uyarısı  yapmak kalıyor.

BEYŞEHİR FESTİVALLERİ TAM GAZ

 Komşu ilçemiz Beyşehir’de geçtiğimiz yıllarda düzenlenen festivaller festival süresince ilçeye önemli derecede ekonomik canlılık ve renk katıyordu. Gidip görmeyen Seydişehirli azdır. Bendenizde her festivale gitmiştim.

Beyşehirliler bu yıl ki festivali ve Mevlana’yı gökyüzüne taşımışlar. Gösterileri izlemek için birçok Seydişehirli gibi bende Beyşehir’e gittim.

Seydişehir’den giden sadece ben değildim benim gibi binlerce Seydişehirli olduğunu söyleyebilirim.

Organizeyi son derece başarılı buluyorum heyecan verici ve keyifli bir gösteriyi 10 binlerce bölge insanı gökyüzü ve gösterilerle temaşa halindeydi...

Bu organizasyonun adına ister göl festivali deyin, ister Türk yıldızlarının Mevlana gösterisi deyin Beyşehirli hemşerilerimiz yıllardır bir şekilde bölge insanını o bölgeye toplamasını biliyor.

 Ya biz… Bir zamanlar ‘5Agustomuz vardı’ diyerek hatıralarımızı yad ediyoruz.

 

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim