Seyahat acenteleri Beyşehir’i gezdi

İran’da faaliyet gösteren seyahat acentelerinden oluşan bir heyet Konya’ya düzenlenen gezi kapsamında Beyşehir ilçesini de ziyaret etti.

Türk Hava Yolları'nın ana sponsorluğunu yaptığı, Mevlana Kalkınma Ajansı'nın (MEVKA) Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) ile beraber organize ettiği gezi çerçevesinde Konya’da bulunan İran'da faaliyet gösteren 15 seyahat acentesinden oluşan bir heyete düzenlenen gezi programı kapsamında Beyşehir de tanıtıldı.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Konya Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Kazım Yanar, gezinin ardından yaptığı açıklamada, amaçlarının Konya ve ilçelerini turizmde İran'a da açılabilmek ve tanıtabilmek olduğunu belirtti. İran'da bulunan seyahat acentelerinden oluşan 15 kişilik bir heyetin Konya’ya geldiğini, 23 Ekim'de de aynı çerçevede İspanya'dan gelecek bir heyeti Konya’da misafir edeceklerini aktaran Yanar, "Amacımız sadece Konya'da kalmak değil, Konya'ya gelen turistimizi Beyşehir, Akşehir ve Çumra gibi ilçelerimize de getirmektir. 1,5 günlük gezi programının bir günlük süresini Beyşehir, yarım gününü ise Konya'mıza ayırdık. Beyşehir'imizi o kadar çok önemsiyoruz ki, anlatamadığımız Beyşehir'imizi de anlatıp tanıtmak için gezinin büyük bölümünü bu ilçemize ayırdık. Konya’da her ilçemiz bizim için incidir ama Beyşehir’in gerçekten yeri ayrı. Bundan sonra Konya’mıza gelen gruplarımızı vakit oldukça Beyşehir’imize de getirmeye çalışacağız."dedi. Yanar, gezi kapsamında gelen seyahat acentelerinin Tahran'da THY ile resmi olarak çalışan 150 acenteden sadece seçilmiş 15'i olduğunu da vurgulayarak gezide kendilerine eşlik ve rehberlik eden Beyşehir Belediye Başkanı Murat Özaltun'a da verdikleri destek ve gösterdikleri misafirperverlikten dolayı teşekkür etti.

Yanar, İran’dan gelen turistlerin yılın belli dönemlerinde Konya’ya geldiğini, bunun sayısını ve yılın 12 ayına yaymayı hedeflediklerini kaydetti.

"HEDEFİMİZ BEYŞEHİR'İ YURTİÇİ VE YURTDIŞINDA TANITMAK"

Gezide İranlı heyete ve beraberindekilere eşlik eden Beyşehir Belediye Başkanı Murat Özaltun ise, Beyşehir'in dinamiklerinden birisinin tarım ve sanayiden sonra turizm olduğunu anımsattı. Turizmin de Beyşehir'de önem verdikleri sektörler arasında olduğunu dile getiren Özaltun, Beyşehir'in İç Anadolu Bölgesi'nin incisi olduğunu bugüne kadar hep ifade ettiklerini vurgulayarak, "Fakat maalesef bu incinin kıymetini anlatamamışız insanlara gerek yurtiçi, gerekse yurtdışında. İşte hedefimiz; Beyşehir'imizi yurtiçinde ve yurtdışında tanıtmak, farklı ülkelerden gelen misafirlerimize, belediye başkanı olarak da özellikle kendim rehberlik ediyorum ki insanlara, Beyşehir'de gösterilmemiş alanları da göstermek de istiyoruz. Geçmiş dönemde hep şu yapılmış; tekne turu, Yaka Manastır'da balık yenmiş, tarihi Eşrefoğlu Camisi ziyaret edilmiş, geriye dönülmüş. Bu, bizim bir eksikliğimiz ama biz bu gezimize sabahtan akşama kadar eşlik ettik ama zamanın bize yetmediğini gördük. Gelen İranlı misafirlerimiz, hayretle karşıladı. Konya hep Mevlana şehri olarak algılanıyor ya, Karaburun plajına gittik ve 'burada böyle bir şey var mıymış' diye sordular. Tekne turuna çıktı, adaları gösterdik. Dolayısıyla Beyşehir'i anlatmaya çalıştık. Diyoruz ki; Beyşehir yarım günde, bir günde anlatılacak, tanıtılacak bir şehir değil. Şimdi misafirlerimiz Beyşehir'e ikinci bir tur yapmayı daha düşündüklerini dile getirerek, 'gezinin tadı damağımızda kaldı' dediler. İnşallah önümüzdeki süreçte gerek İranlı, gerek İspanya'dan gelecek grup olsun, bundan sonra yabancı misafir olarak hepsine Beyşehir'imizi tanıtma noktasında Beyşehir'de ağırlamaya devam edeceğiz. İnşallah, bunun karşılığını da gelecekte göreceğimizi umut ediyorum. Beyşehir’imizi tanıtım noktasında bizlere verdiği desteklerden ötürü TÜRSAB adına başkanımıza da teşekkür ediyorum” diye konuştu.

İran’dan gelen heyet Beyşehir Gölü’nü, tarihi mekanlarını ve Yaka Manastır Tabiat Alanı’nı ziyaret etti. Gelen heyete Beyşehir Belediye Başkanı Murat Özaltun ile birlikte Belediye Başkan Yardımcıları Kahraman Göksu ve Halim Gümüşel ile bazı birim amirleri de eşlik etti.