• BIST 89.764
  • Altın 145,339
  • Dolar 3,6255
  • Euro 3,9111
  • Konya 8 °C
  • Hollywood filminde 'Erdoğan' detayı dikkat çekti
  • Bakan Soylu 10 Bin polis alınacağını açıkladı
  • F-16 pilotlarının neredeyse tümü FETÖ'cü çıktı
  • Hollywood filminde 'Erdoğan' detayı dikkat çekti
  • Bakan Soylu 10 Bin polis alınacağını açıkladı
  • F-16 pilotlarının neredeyse tümü FETÖ'cü çıktı

Sağlık Deposu Aşure

Ayşe Duran

Muharrem ayının onuncu günü Aşûre günüdür. İçerisine nohut, fasulye, aşurelik buğday, nar, kuru kayısı, incir, pekmez gibi besinler kullanılarak pişirilen şifa deposu bir besindir.

Çocuklar İçin Şifa Deposudur

İçerisindeki kurubaklagiller ve meyveler sayesinde karbonhidrat, protein, çinko, demir, B ve E vitaminleri açısından zengindir. Bu nedenle çocukların gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Aşure yapılırken dikkat etmeniz gereken, bu kadar besin değeri yüksek, glisemik indeksi yerinde besine şeker eklemeyin. Bol miktarda meyve koyabilirsiniz ya da şeker yerine pekmez veya bal kullanmaya özen gösterin.

Kabızlığı Önler

Bol posa içerir; kurubaklagil, incir, kurukayısı gibi barsak hareketlerini hızlandıran besinler bulunduğu için kabızlık, hazımsızlık gibi problemlere iyi gelir.

Kansızlığı Önler

Aşureye eklenen kuruyemişlerdeki vitamin E sayesinde hormon dengesi desteklenir. Vitamin E, kısırlık ve kanseri önlemeye yardımcıdır, yaşlanmayı geciktirir, cildi yeniler. Kuruyemişteki vitamin B2 sayesinde aşuredeki karbonhidratlar daha kolay enerjiye dönüştürülür. Vitamin B2 içeriği ile de aşure kansızlığı önlemeye yardımcıdır. Ciltte kuruluğu önler. Vitamin B6 içeriği de sinir sistemi ve cilt sağlığı için değerlidir.

Sağlıklı Aşure Nasıl Yapılır

Aşurenin vazgeçilmezi olan tarçın aslında onun bütünleyicisidir. Tarçın henüz kesin olarak kanıtlanmış değilse de bazı araştırmalara göre kan şekerini düzenlemeye yardımcıdır. Aşuredeki tahıl, bakliyat, yaş ve kuru meyvelerde kaliteli yani glisemik indeksi yüksek olmayan karbonhidratlar bulunur. Glisemik yük dikkate alındığında ise kan şekerini dengeleyici olan tarçına ihtiyaç vardır.

Diyet Yapanlar Dikkat

1 kâse aşure ortalama 400 kaloridir. İçeriğinden dolayı tek başına ana öğün olarak tüketilmelidir. 1 küçük kâse ( 300 gram) olarak, şekersiz ve bol meyveli tercih edilmelidir. Yanına 1 çay bardağı tarçınlı süt ile tüketilirse daha iyi olur.

1 Kâse Aşure Besin Değeri

300 gram aşure ( 1 orta boy kâse)

420 kalori, 75 gam karbonhidrat, 8 gram protein, 6.2 gram lif, 350 IU A vitamini, 2.3 mg demir, 68 mg kalsiyum, 0,3 mg B1 vitamini, 0.03 mg B2 vitamini, 1.6 mg Niasin bulunmaktadır.

Diyetisyen Ayşe DURAN

Konya Özel Selçuklu Hastanesi 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim