• BIST 101.742
  • Altın 228,319
  • Dolar 5,2959
  • Euro 5,9997
  • Konya -2 °C
  • Cumhur İttifakı Konya meclis üyesi adayları (TÜM İLÇELER)
  • Diktatöre ak güvercin harekatı
  • TBMM, yeni Başkanını seçecek
  • Cumhur İttifakı Konya meclis üyesi adayları (TÜM İLÇELER)
  • Diktatöre ak güvercin harekatı
  • TBMM, yeni Başkanını seçecek

Reklamda Yaratıcılık çok önemli

Reklamda Yaratıcılık çok önemli
Konya Ticaret Odası tarafından düzenlenen "durgunlukta reklam ve büyüme" Toplantısına Faruk Atasoy ve Mederatörlügünü Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Araştırmaları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Hüseyin Altunbaş katıldı.

Konya Ticaret Odası tarafından düzenlenen "durgunlukta reklam ve büyüme" Toplantısına Reklamcılığın duayen isimleri Faruk Atasoy ve Mederatörlügünü Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Reklam Araştırmaları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altunbaş katıldı.  Uzun yıllar sektörde ülkemizi temsil eden Atasoy "40 küsur yıllık deneyimim var. Sizin derslerde okuduğunuzun birçoğunun uygulaması bunlar. Deneyimin yararı şu, iş hayatına girdiğiniz zaman o kitaplardaki bilgiler birebir işinize yaramıyor, yaramayacak" diyen  Aksoy, "Reklamda yaratıcılığın daha ağır bastığı görevler var. Bizim için kişinin diplomasından çok bakış açısı, kafa yapısı önemli." diyen Atasoy, günümüzdeki reklamlara değindi ve şunları ekledi. “Reklam iyi midir, kötü müdür bu çok eskiden beri tartışılıyor. Eskisi kadar kalmadı ama hala insanların böyle reklamları kullandığı oluyor. Reklam kapitalizmin aracı gibi şeyler denebiliyor. Reklam içinde bulunduğumuz sektörün aracı. Tek başına reklam olmuyor artık. Reklamın işlevleri yeteri kadar ele alınmıyor. Reklamın ekonomide hızlandıran bir etkisi var. Reklam yapılırsa talep bir şekilde artabilir” dedi.

reklamcilar-dernegi--(2).jpg

REKLAMIN TİCARİ BİR İŞLEVİ VAR

Reklamcıların düşüncelerine de değinerek “Reklam olunca talep oluyor. Talep olunca firmalar cesaretleniyor. Üretim yapmaları gerekiyor. Çalışana ihtiyaç duyuyorlar. Bu çok basit bir mekanizma. Bu böyle gidiyor” diyen Atasoy “Türkiye'de bu konuda çalışma yapılmadı ama 2000'lerde Avrupa’da yapıldı. Reklam vermek eskiden pek bilinçli değildi. Firmalar o dönemde reklam verirsek mallarımız satmıyor da satmaya çalışıyoruz gibi görülür diyorlardı. Şimdi bu bir güç göstergesi haline geldi, iyi durumda. Reklamın ticari bir işlevi var” dedi. “Bir reklam ajansını tanımlamak gerekirse temelde yaratıcılık olmalı. Ajansların yapısı değişiyor. Eskiden küçükten başlayarak gelen insanlar vardı. Artık günümüzde kendini ifade etmek çok önemli. Yaratıcılığımızı geliştirmemiz çok çok önemli. Günümüzde reklamlarda bizi almaya itecek şeyler görmüyoruz. Demek ki yaratıcılık gelişmeli." Bilinçli yayınla ilgili konuşan Atasoy "Bilinçli bilinçsiz meselesi sadece reklamı yayınlayanlarla ilgili değil. Reklamı yaratanla da ilgili bir durum." dedi. Ferit Hepokur-Memleket

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim