Reklamcılar bilgilendirildi

Reklamcılar bilgilendirildi

KTO tarafından ‘Durgunlukta reklam ve büyüme’ isimli düzenlenen konferansta, reklam sektörünün daha çok canlanması için uzmanlar tarafından söktür temsilcileri bilgilendirildi

Konya Ticaret Odası tarafından düzenlenen "Durgunlukta reklam ve büyüme" konferansı düzenlendi.  Reklam sektöründen bir çok isim ve Selçuk Üniversitesi Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin de katıldığı konferansta, reklamcılığın önemi ve neler yapılması gerektiği konuşuldu. Konferans, Reklamcılık sektörü temsilcilerinden Faruk Atasoy ve Mederatörlüğünü Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Reklam Araştırmaları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altunbaş  tarafından anlatıldı. Toplantıda konuşan Faruk Atasoy, uzun yıllar  sektörde ülkemizi temsil ettiğini söyleyerek öğrencilere tavsiyelerde bulundu. Tecrübelerini paylaşan Atasoy, Reklamcılık bölümünden mezun olun öğrencilere hitaben, deneyimlerin daha önemli olduğunu söyledi. Deneyimlerin faydalarını anlatan Atasoy, “Sizin derslerde okuduğunuzun birçoğunun uygulaması bunlar. Deneyimin yararı şu, iş hayatına girdiğiniz zaman o kitaplardaki bilgiler birebir işinize yaramıyor, yaramayacak.  Reklamda yaratıcılığın daha ağır bastığı görevler var. Bizim için kişinin diplomasından çok bakış açısı, kafa yapısı önemli” şeklinde konuştu.  Günümüzdeki reklamlara değinen Atasoy, “Reklam iyi midir, kötü müdür bu çok eskiden beri tartışılıyor. Eskisi kadar kalmadı ama hala insanların böyle reklamları kullandığı oluyor. Reklam kapitalizmin aracı gibi şeyler denebiliyor. Reklam içinde bulunduğumuz sektörün aracı. Tek başına reklam olmuyor artık. Reklamın işlevleri yeteri kadar ele alınmıyor. Reklamın ekonomide hızlandıran bir etkisi var. Reklam yapılırsa talep bir şekilde artabilir” dedi.

ATASOY: REKLAMIN TİCARİ BİR İŞLEVİ VAR

Atasoy, reklamcılık ile ilgi yanlış bilinenler ve önyargılar hakkında da bilgi verdi. Reklamcılık sektöründe reklamcıların talep olunca ümitlendiğini ve bu sektörün daha çok geliştiğini dile getirdi. Reklamcılık hakkında Türkiye’de 2000’li yıllarda birçok çalışmalar başlatıldığını söyleyen Atasoy, “Reklam vermek eskiden pek bilinçli değildi. Firmalar o dönemde reklam verirsek mallarımız satmıyor da satmaya çalışıyoruz gibi görülür diyorlardı. Şimdi bu bir güç göstergesi haline geldi, iyi durumda. Reklamın ticari bir işlevi var. Bir reklam ajansını tanımlamak gerekirse temelde yaratıcılık olmalı. Ajansların yapısı değişiyor. Eskiden küçükten başlayarak gelen insanlar vardı. Artık günümüzde kendini ifade etmek çok önemli. Yaratıcılığımızı geliştirmemiz çok çok önemli. Günümüzde reklamlarda bizi almaya itecek şeyler görmüyoruz. Demek ki yaratıcılık gelişmeli” diye konuştu.

Bilinçli yayınla ilgili de konuşan Atasoy "Bilinçli bilinçsiz meselesi sadece reklamı yayınlayanlarla ilgili değil. Reklamı yaratanla da ilgili bir durum" dedi. Ferit Hepokur-Memleket