• BIST 89.764
  • Altın 145,514
  • Dolar 3,6255
  • Euro 3,9111
  • Konya 6 °C
  • Hollywood filminde 'Erdoğan' detayı dikkat çekti
  • Bakan Soylu 10 Bin polis alınacağını açıkladı
  • F-16 pilotlarının neredeyse tümü FETÖ'cü çıktı
  • Hollywood filminde 'Erdoğan' detayı dikkat çekti
  • Bakan Soylu 10 Bin polis alınacağını açıkladı
  • F-16 pilotlarının neredeyse tümü FETÖ'cü çıktı

Ramazanda susuzluğunuzu azaltan besinler

Ayşe Duran

Mübarek Ramazan Ayı’nın sıcak ve uzun yaz günlerine denk gelmesi ile sahur öğünü önemini bir kez daha artırmıştır. İftardan sahura kadar olan süre de karnı tok tutan ve susatmayan besinlere yer verilmelidir. Sucuk, pastırma, kızartma, patates, pirinç, beyaz undan yapılan yufka gibi gıdalardan uzak durmak gerekir.

Karpuz: %95’i sudan oluşan karpuz susuzluğu giderir, lif içeriğinin yüksek olması nedeni ile de barsak hareketini düzenler. Yağ ve kolesterol içermediğinden kalorisi düşüktür. Ayrıca içerisinde bol miktarda laykopen bulunduğu için kanserle savaşan besinler arasındadır. Kan şekerini aniden yükselttiği için diyabet hastalarının uzak durması gerekir. Tüketirken 1 ince dilimi geçmemesinde fayda vardır.

Domates: Magnezyum, potasyum ve lif açısından zengin olan domates, % 95 oranında su içerir. Hem tok tutar hem gün içerisinde susuzluğu önler.

Salatalık: Sindirime yardımcı olur ve içeriğinde ki % 90 oranında ki su ile susuzluğu giderir.

Komposto/hoşaf: Sıcak yaz günlerinde içimizi ferahlatan, sofralarımızın vazgeçilmezidir. Komposto/ hoşaf hazırlarken şeker kullanmayın. Özellikle kuru meyvelerin içeriğinde fruktoz daha yoğun olarak bulunduğu için yeterince şeker aroması verecektir. Sahur sofralarınızda soğuk olarak tüketirseniz gün boyu susuzluğunuza iyi gelecektir.

Cacık: Salatalık veya semizotuna sulandırılmış yoğurt ile yapılan fesleğen ve nane ile muhteşem lezzete ve faydaya sahip olan cacığa sofralarınızda mutlaka yer açın. Çünkü bu sayede şişkinliği giderir ve ferahlatıcı özelliğini ikiye katlamış olursunuz ve bu sayede susuzluğunuzu giderir.

Hindistan cevizi suyu: İçerisinde bulunan elektrolitler sayesinde, sıcak yaz günlerinde ter ile kaybedilen sıvı kaybına iyi gelir. Çünkü saf Hindistan cevizi suyunda 30 mg sodyum bulunur. Serinletici ve aynı zamanda da lif içeriğinden dolayı tok tutucu özelliklere sahiptir.

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim